حکایت جودوکاران خراسان شمالی که در لیگ‌های کشوری به نام تیم‌های سایر استان‌ها روی تاتامی می‌روند چراکه خراسان شمالی از داشتن تیم در لیگ‌های کشوری محروم است.
کد خبر: ۵۷۰۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ 24 February 2018

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد جودو خراسان شمالی به‌عنوان اولین و پرافتخارترین رشته ورزشی استان که در مجامع کشوری و بین‌المللی خوش درخشیده چند سالی است که از حضور در لیگ برتر و حتی لیگ دسته یک کشور بازمانده اما این عدم داشتن تیم در لیگ‌های کشوری باعث عدم حضور جودوکاران در این رقابت‌ها نشده است.

به گفته کوروش خسرویار رئیس هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان شمالی تعداد 30 جودوکار استان در خدمت تیم‌های سایر استان‌ها در لیگ‌های کشوری هستند و به افتخارآفرینی برای سایر استان‌ها پرداخته‌اند.

خسرویار از محمد محمدی بریمانلو از تیم پاس خراسان رضوی که در لیگ برتر در جایگاه دوم قرار گرفت، الیاس علی‌اکبری از تیم نفت مسجدسلیمان که این تیم جایگاه اول لیگ برتر تصاحب کرد، حسین سعیدی برجی، امیرحسین یزدانی، مجید وحید بریمانلو، علی محمدی بریمانلو، رضا پارساپور، قاسم باغچقی و احمد جفاکش مقدم از تیم نیروی مقاومت بسیج که این تیم در لیگ دسته یک در جایگاه دوم ایستاد و از حامد رشیدی و بهزاد وحدانی از تیم گروه کارخانجات ایلیا که این تیم نیز سکوی سوم لیگ دسته یک را به دست آورد به‌عنوان تعدادی از 30 جودوکار استان که در لیگ‌های کشوری برای استان‌های دیگر روی تاتامی رفتند، نام برد.

جای بسی تأسف است که استان خراسان شمالی به‌عنوان قطب جودو و کوراش از داشتن تیم در لیگ‌های کشوری محروم باشد.

خسرویار علت اصلی این محرومیت را تنها مشکل مالی دانست و توضیح داد: خراسان شمالی در جودو و کوراش ازلحاظ مربی زبده، داور، جودوکار و نیروی انسانی چیزی کم ندارد و قطب جودو و کوراش کشور محسوب می‌شود و قهرمان‌ها و پهلوان‌ها پرورانده و تحویل جامعه داده و تنها چیزی که باعث شده در لیگ‌های کشوری حاضر نباشیم مشکل مالی و نداشتن اسپانسر است.

وی ادامه داد: آخرین حضور استان در لیگ کشوری مربوط به سال 94 است که موسسه اعتباری المیزان مشهد بحث اسپانسرینگ تیم را بر عهده گرفت و در آن سال نائب قهرمان و سال‌های 92 و 93 قهرمان لیگ برتر شدیم و پیش از آن نیز با هزینه‌های هیات و دست‌وپاشکسته و فقط صرف حضور در لیگ‌ها حاضر بودیم.

خسرویار همچنین بیان کرد: حداقل 300 میلیون تومان لازم است تا بتوان یک تیم حرفه‌ای و مستعد قهرمانی به لیگ برتر راهی کرد و ما این کار را در سال 93 با موسسه مالی اعتباری میزان انجام دادیم و حتی دو جودوکار برون‌مرزی هم در بدنه تیم به خدمت گرفتیم اما با ورشکستگی المیزان تیم خراسان شمالی نیز فروریخت و تاکنون هیچ ارگان یا نهادی حاضر به سرمایه‌گذاری برای این رشته اول استان نشده است.

خسرویار بابیان اینکه یک سال تمام‌وقت خود را برای جذب اسپانسر صرف کردم اما نتیجه‌ای حاصل نشد، اظهار داشت: متأسفانه ورزش استان در بحث حامی مالی خلأ بزرگی دارد و هیات جودو و کوراش نیز از این قائله مستثنا نیست اما خوب است ارگان‌هایی هم چون شهرداری که می‌توانند تیم داری کنند به‌جای توجه به رشته‌های توپی که از جایگاه‌های بالایی در کشور برخوردار نیستیم و اکثر بازیکنان آن نیز غیربومی هستند از جودو و کوراش حمایت کنند که حرف برای گفتن داریم و قطعاً اگر در این زمینه سرمایه‌گذاری شود به نفع کل استان خواهد بود.

گفتنی است حدود 1200 جودوکار و کوراشکار بیمه‌شده ورزشی در استان فعالیت می‌کنند و در همه رده‌ها از خراسان شمالی نماینده در تیم ملی حضور دارد و تعداد زیادی مقام کشوری و بین‌المللی برای استان در این سال‌ها حاصل‌شده است.

لازم به ذکر است سیزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر جودو مردان کشور 26 بهمن‌ماه با قهرمانی تیم نفت مسجدسلیمان به پایان رسید و همچنین لیگ جودو دسته یک کشور نیز با قهرمانی تیم رعد پدافند هوایی در همین تاریخ خاتمه یافت .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار