رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: در راستای صیانت و حفظ عرصه های منابع طبیعی، همزمان با هفته منابع طبیعی امسال، 18 هزار اصله نهال به صورت رایگان به منظور کاشت در عرصه های منابع طبیعی این شهرستان توزیع می شود.
کد خبر: ۵۷۱۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 26 February 2018

هادی جواهری اظهار کرد: از این تعداد 6هزار اصله نهال صنوبر است که در اراضی باغی توزیع می شود و 12 هزار نهال جنگلی از گونه های سرو خمره ای، افرا زینتی، زبان گنجشگ، زیتون تلخ، داغ داغان، ارغوان، کاج تهران و بادام غرس می شود.
وی با بیان اینکه با توجه به نزدیک شدن فصل بهار سرسبزی فضا، درخت و درختکاری موجب شادابی طبیعت می‌شود گفت: هدف از توزیع رایگان نهال افزایش فضاهای سبز و اشاعه فرهنگ حفظ محیط زیست و منابع طبیعی است.
جواهری با بیان اینکه نهال ها بین متقاضیان، شهرداری ها و دهیاری ها توزیع می شود، افزود: امروزه به علت سرعت تخریب منابع طبیعی و به‌ ویژه ذخایر جنگلی، کاشت درخت و حفظ تمامی عرصه‌های منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است که باید به آن توجه ویژه صورت گیرد.
به گفته رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیروان، منابع طبیعی تجدید شونده 52.5 درصد از گستره منابع طبیعی این شهرستان را شامل می شود که با توجه به شرایط آب و هوایی و نوع پوشش گیاهی بیشتر دارای مراتع ییلاقی است. 
از مساحت 290 هزار هکتاری عرصه های منابع طبیعی تجدید شونده این شهرستان، 50 هزار هکتار شامل عرصه های جنگل های طبیعی و مراتع مشجر و بقیه جزو مراتع غیرمشجر است. 
مساحت شهرستان شیروان 400 هزار هکتار است که 290 هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و 110 هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین های زراعی، باغ ها، جاده ها و محوطه های روستا و شهرها است.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار