رئیس اداره محیط زیست اسفراین گفت: یکی از شکارچیان متخلف و سابقه دار در پارک ملی سالوک این شهرستان هفته جاری دستگیر شد.
کد خبر: ۵۷۱۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸ 26 February 2018

روح الله لایق اظهار کرد: محیط بانان پارک ملی سالوک با دستگیری این شکارچی سابقه دار، موفق به کشف یک قبضه سلاح گلوله زنی غیرمجاز و 18 عدد فشنگ، کوله پشتی و سایر ادوات شکار شدند.
وی با بیان اینکه این شکارچی متخلف دارای پنج سابقه کیفری در زمینه تخلفات شکار غیرمجاز است افزود: نامبرده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
به گزارش ایرنا پارک ملی سالوک در بخش شرقی منطقه حفاظت شده سالوک و در شمال غربی شهرستان اسفراین قرار دارد.
این پارک با مساحت 17هزار هکتار دارای اقلیم نیمه خشک و معتدل است و از گونه های گیاهی آن می توان به کلاه میرحسن، گون، زالزالک، زرشک، نسترن وحشی، گوجه وحشی، انجیر، کما، کلاغک، زیره و انواع لاله اشاره کرد.
شرایط توپوگرافی دشتی و کوهستانی این منطقه را به یکی از متنوع ترین زیستگاه های گونه های وحشی خراسان شمالی تبدیل کرده که قسمت شمالی آن دارای جاذبه های طبیعی گردشگری، کوهستانی و زیستگاه حیوانات کوه زی و قسمت جنوبی زیستگاه حیوانات دشت زی است.
قوچ و میش اوریال، پازن و بز در کوهستان ها از جانوران شاخص پارک ملی سالوک اسفراین به شمار می آید.
همچنین در این پارک گونه های مهم جانوری دیگر از جمله پلنگ، گراز، گرگ، روباه، شغال، کفتار، گربه، پالاس، سمور سنگی، تشی، کبک، تیهو، چکاوک، انواع سهره، سارگپه، بحری، کفچه مار، افعی و مار آتشی وجود دارد.
شهرستان 127هزار نفری اسفراین در60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکزخراسان شمالی قرار دارد که با دارا بودن 2 پارک ملی به نام های پارک ملی سالوک و ساریگل و 2 منطقه محافظت شده به همین نام ها و یک منطقه شکار ممنوع از ذخیره گاه های مهم ژنتیکی گیاهی و جانوری کشور محسوب می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار