مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به قیمت پیاز در چند روز گذشته گفت: قیمت این محصول در استان به دلیل نظارت شدید و انبار نشدن آن تا پایان سال افزایش نمی یابد.
کد خبر: ۵۷۲۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴ 28 February 2018

حضرتقلی حیدری اظهار کرد: در نظارت های انجام شده سه انبار پیاز احتکار شده بود که شناسایی شد، هم اکنون قیمت این محصول در بازار هر کیلوگرم 22 هزار ریال به فروش می رسد.
حیدری سطح زیر کشت پیاز در استان خراسان شمالی را دو هزار و 800 هکتار عنوان کرد و افزود: سال گذشته 140 تن پیاز از این استان به سایر نقاط صادر شد ولی امسال با توجه به قیمت مناسب این محصول، صادرات نداشته ایم.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بابیان اینکه هم اکنون هیچ کمبود پیاز در بازار این استان وجود ندارد گفت: بزودی پیاز مناطق گرمسیری کشور با قیمت پایین تر به بازار عرضه خواهد شد.
به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در هفته گذشته 360 تن پیاز احتکار شده در انبارهای شهرستان بجنورد کشف شد.
اسفراین، بجنورد و مانه و سملقان از شهرستان های پیشرو در تولید پیاز در این استان هستند.
استان خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی در آن تولید می شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار