رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: امیدی به سرمایه گذاری بخش خصوصی در خراسان شمالی نیست چرا که زیر ساخت لازم در استان وجود ندارد.
کد خبر: ۵۷۲۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱ 28 February 2018

یحیی نیکدل پیش ازظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی با بیان اینکه بعد از گذشت ۱۳ سال از استان شدن خراسان شمالی هنوز زیرساخت های لازم را نداریم، اظهار کرد: نداشتن زیرساخت های مناسب، نبود راه آهن و دیگر ضعف های استان سبب شده تا امیدی به سرمایه گذاری بخش خصوصی برای پروژه های بزرگ در خراسان شمالی نباشد. 

نیکدل افزود: همچنین نمی توان امیدی به سرمایه گذاری دولتی داشته باشیم اما خوشبختانه صدور مجوز برای سازمان های توسعه ای وجود دارد.

وی درادامه بیان کرد: از ابتدای تاسیس استان تا سال ۹۴، کمتر از یک میلیارد تومان اعتبار تملکی در سازمان صنعت و معدن وجود داشته، اما از سال ۹۵ تاکنون جذب اعتبارات دولتی از رشد خوبی برخوردار بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با بیان اینکه جذب اعتبارات به ویژه در بخش برق رسانی معادن رشد داشته است، تصریح کرد: طی سال گذشته برای برق رسانی به ۱۴ پروژه معدن ۳.۶ میلیارد تومان اعتبار جذب شد.

نیکدل گفت: همچنین طی امسال به منظور برق رسانی و راه سازی واحدهای صنعتی و معدنی خراسان شمالی تامین اعتبار شده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به پروژه ژئوفیزیک هوایی اشاره کرد و افزود: در ۶ ماه گذشته تیم این پروژه در شهرستان شیروان نقشه برداری هوایی را انجام می دادند اما اکنون سایت خود را به گرمه منتقل و در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی همچنین درباره افزایش نرخ تخم مرغ در استان گفت: آنفلونزا و کشتاری که طی چند ماه گذشته به وجود  آمد عرضه تخم مرغ را با مشکل روبرو ساخت و کمبود در بازار ایجاد شد.

نیکدل در ادامه اضافه کرد: همچنین علاوه بر کمبود تخم مرغ در بازار بحث واردات این محصول مطرح شد که مشکل را دوچندان کرد.

وی مطرح کرد: روز گذشته ۴۰ تن تخم مرغ برای مصرف مردم خراسان شمالی درخواست داده شد که امروز بارگیری و وارد استان می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی بیان کرد: چنانچه مشکلی در تولید تخم مرغ به وجود نیاید شاهد کاهش قیمت خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار