مدیر جهاد کشاورزی اسفراین به برنامه‌ریزی برای ماندگاری گلخانه‌های با کشت آلوئه ورا خبر داد و گفت: برای ماندگاری گلخانه‌ها کشت گیاه آلوئه ورا در برنامه کاری جهاد کشاورزی قرار دارد.
کد خبر: ۵۷۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ 06 March 2018

خلیل عاقبتی روز گذشته در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی کشت گیاه آلوئه ورا گفت: از سوی اداره آموزش و ترویج جهاد کشاورزی یک دوره کلاس آموزشی کاشت گیاه آلوئه ورا با شرکت بیش از 60 نفر از کشاورزان شهرستان اسفراین و جاجرم به مدت یک روز به‌صورت تئوری و عملی برگزار شد.

وی گفت: در این دوره آموزشی توسط مهندسین کشاورزی بخش خصوصی مسائل مربوط به کاشت، داشت و برداشت گیاه آلوئه ورا به صورت تئوری و عملی ارائه گردید که در پایان کلیه شرکت‌کنندگان از مزرعه گلخانه کشت آلوئه ورا روستای فیروزآباد بازدید به عمل آوردند و نکات فنی کشت و برداشت به‌صورت عملی بیان شد.

مدیر جهاد کشاورزی اسفراین افزود: شهرستان اسفراین 25 هکتار به کشت محصولات گلخانه‌ای با هدف استفاده بهینه از آب و ایجاد درآمد برای بهره‌برداران اختصاص دارد که اکثر این گلخانه‌ها در آن خیار و گوجه‌فرنگی کشت می‌شود.

عاقبتی گفت: برای ماندگاری گلخانه‌های سطح شهرستان کشت گیاه آلوئه ورا را جهاد کشاورزی در برنامه کاری خود قرار داده که در حال حاضر بیش از 200 مترمربع به کشت این گیاه در شهرستان اختصاص دارد.

وی گفت: با توجه به خرید تضمینی این گیاه توسط بعضی از شرکت‌ها و درآمد مطمئن برای کشاورزان و نیاز کم این گیاه به آبیاری مدیریت جهاد کشاورزی در نظر دارد کشت آلوئه ورا را در سطح شهرستان گسترش دهد.  

عاقبتی در خصوص خواص گیاه آلوئه ورا گفت: آلوئه ورا در ترشح اسیدهای معده را تنظیم و کنترل می‌نماید و بی‌حس‌کننده و منعقد کننده خون ضد باکتری و برای درمان زخم‌های معده بسیار مفید است.

گفتنی است کارگاه آموزشی کشت گیاه آلوئه ورا با شرکت بیش از 60 نفر از کشاورزان شهرستان اسفراین و جاجرم در محل جهاد کشاورزی و روستای فیروزیه اسفراین برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار