معاون هماهنگی امور اقتصادی و و توسعه منابع استاندار گفت: طی ۱۱ ماهه امسال ۱۲۶ میلیون دلار کالا با وزن ۵۲۰ هزارتن از خراسان شمالی به بازارهای خارجی صادر شد.
کد خبر: ۵۷۵۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶ 07 March 2018

به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی٬ محمود دلپسند در آخرین نشست سال جاری کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان خراسان شمالی اظهار داشت: صادرات کالا از خراسان شمالی طی 11 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته به لحاظ ارزش دلاری 95 درصد رشد ولی به لحاظ وزنی 16 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: محصولات پتروشیمی به ارزش 79 میلیون دلار 63 درصد رقم صادرات استان را به خود اختصاص داده است و بعد از آن محصولات حوزه صنعت با 25 درصد و محصولات کشاورزی و صنایع غذایی با 8 درصد عمده گروه های کالایی صادارتی استان در سال 96 بوده است.

معاون استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: تنوع محصولات صادراتی استان به ویژه در بخش‌های کشاورزی و صنایع غذایی و همچنین خدمات فنی و مهندسی که زمینه‌های آن در استان فراهم است، باید بیشتر شود چرا که موجب تضمین بهتر و ارتقای صادرات استان و جذب بازارهای هدف بیشتری خواهد شد.

دلپسند با توجه به پیش بینی تسهیلات ویژه صادرات محصولات کشاورزی با کارمزد 14.5 درصد از محل منابع صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک، در این خصوص مطرح کرد: با توجه به شرایط استان تعقیب خواهیم کرد تا این خط اعتباری از محل اعتبارت صندوق توسعه ملی با کارمزد 11 درصد پرداخت شود.

تقویم پیشنهادی نمایشگاه‌های استان نیز در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت و معاون امور اقتصادی استاندار در این باره گفت: تامین زیر ساخت راه به عنوان یک عامل اصلی موجب ایجاد تمایل در مردم برای استقبال از این نمایشگاه‌ها خواهد بود٬ بنابراین اداره کل راه و شهرسازی عملیات مرمت راه دسترسی مردم به محل نمایشگاه‌های استان را شتاب بخشد.

معاون استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه های مختلف موجب معرفی توانمندی های استان خراسان شمالی می شود که تحقق این هدف مستلزم برگزاری نمایشگاه هایی با کیفیت بیشتر و با تکیه بر توان تولیدی استان و در بازه های زمانی مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: از حضور دیگر استان‌ها در نمایشگاه‌های استان با هدف انتقال تجارب و تبادل دانش فنی و ارتقای تکنولوژی استقبال می‌کنیم و همچنین بر حضور متخصصان استان در حوزه‌های مختلف در نمایشگاه‌های بین المللی دیگر استان‌ها و کشورها نیز تاکید دارم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار