امام‌جمعه بجنورد گفت: شعار بی‌حجابی و تبلیغ برای برداشتن روسری نشان‌دهنده استفاده ابزاری غربیان از زنان است.
کد خبر: ۵۷۶۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵ 10 March 2018

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته بجنورد با اشاره به جمله «حجاب اجباری» که از سوی دشمنان نظام اسلامی مطرح می‌شود، اظهار کرد: تبلیغ برای بی‌حجابی و استفاده ازجمله حجاب اجباری و یا اینکه حجاب باید اختیاری باشد دیگر توطئه دشمنان نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام یعقوبی افزود: تاکنون دشمن برای ضربه به جمهوری اسلامی ایران برنامه‌های مختلفی را مطرح کرده و امروز حجاب اجباری و تشویق بر برداشتن روسری از دیگر برنامه‌های آنان است.

وی تأکید کرد: دختران و بانوان این سرزمین هوشیار باشند چراکه حجاب اصالت فرهنگی زنان ایران است.

وی تصریح کرد: بی‌حجابی و فرهنگ تجرد گرایی از غرب به برخی افراد منتقل‌شده است، درحالی‌که تجرد و بی‌بندوباری در اسلام ارزش نیست بلکه آثار بسیار بدی را در زندگی برجای خواهد گذاشت.

امر ازدواج جزو معروف‌ها است

خطیب نماز جمعه بجنورد در ادامه بر ازدواج به هنگام تاکید کرد و گفت: ازدواج جز معروف‌ها است؛ بنابراین برای انجام این معروف مهم ضرورت دارد دختران و پسران جوان را نصیحت کرد تا ازدواج را آسان بگیرند.

حجت‌الاسلام یعقوبی بابیان اینکه زندگی مشترک همچون سنگری برای زن و مرد است، تصریح کرد: رمز خوشبختی و رسیدن به سعادت، جهاد است.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین مهریه پایین و توقع کم علاوه بر اینکه ازدواج را آسان می‌کند، سبب تداوم زندگی همراه باصفا و صمیمیت می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: امر ازدواج نباید به تأخیر بیافتد بلکه با آسان گرفتن آن جوان را ترغیب کنیم تا زندگی مشترک را تشکیل دهند.

طلاق جزو منکرها است

حجت‌الاسلام یعقوبی در ادامه به مسئله طلاق اشاره و آن را جزو منکرها دانست و گفت: به‌منظور دوری از این امر ناپسند مهریه‌ها و توقعات را پایین آورده چراکه سعادتمندی به همراه نخواهد داشت.

وی اعلام کرد: اکثر طلاق‌ها به علت مهریه سنگین و توقعات بالا است ازاین‌رو خانواده‌ها و اقوام در این امر مهم جوانان را نصیحت کنند چراکه در زندگی مشترک اصل تفاهم و شناخت دو طرف است.

امام‌جمعه بجنورد تأکید کرد: مهریه حق زن است اما نباید بیشتر از توان مرد باشد، افرادی که مهریه بالا را شرط ازدواج تعیین می‌کنند مگر قصد فروختن دختر خود رادارند.

وی ضمن گرامیداشت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن گفت: تولد این بانوی بزرگوار درزمانی که اعراب به داشتن مال و فرزند پسر اهمیت می‌دادند همراه خیروبرکت بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی توصیه کرد: زنان از زندگی حضرت زهرا (س) الگو بگیرند چراکه این بانوی بزرگ مایع افتخار است.

حجت‌الاسلام یعقوبی در بخشی دیگر از سخنان خود از برگزاری مراسم در برج میلاد تهران گلایه کرد و گفت: مسئولان بر اجرای برنامه‌ها دقت بیشتری داشته تا دیگر شاهد چنین مراسم‌هایی نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار