مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با اشاره به شناسایی 96 نقطه پرتصادف در محورهای استان گفت: تمامی این نقاط در جاده های اصلی، فرعی و روستایی استان آشکارسازی شده است.
کد خبر: ۵۷۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶ 14 March 2018

علی اصغر بدیعی مقدم سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران همچنین با بیان اینکه نقاط پرتصادف با نصب تابلو مشخص شده است، افزود: تابلو ها بر اساس فراوانی نوع حادثه ها مشخص شده است. 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: جابه جایی مسافر با ناوگان عمومی استان در مقایسه با پارسال 8 درصد کاهش یافته است. 
بدیعی مقدم اظهار کرد: یکی از علت های کاهش استقبال از ناوگان عمومی بویژه ناوگان مینی بوس و اتوبوس، افزایش ناوگان سواری است.
وی گفت: بالا بودن زمان سفرها با ناوگان اتوبوسی نیز عامل دیگر استقبال مردم از ناوگان سواری است.
وی افزود: برای حل مشکل طولانی شدن زمان سفرهای اتوبوسی در مسیر بجنورد-مشهد، برای نخستین بار اتوبوس های وی.آی.پی برای جابه جایی مسافر در مسیر مزبور فعال می شود.
وی اظهار کرد: با بهره برداری از پروژه راهسازی محور بجنورد-سنخواست- جاجرم-میامی نیز زمان سفر بجنورد به تهران از 14 ساعت به هشت ساعت کاهش می یابد. 

نگرانی از افزایش تلفات جاده ای 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به حوادث جاده ای و افزایش آمار تلفات در این سوانح اشاره کرد و گفت: سه عامل خودرو، انسان و جاده در وقوع حوادث جاده ای سهم دارند که عامل انسانی بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه کمتر به تاثیرگذاری عامل انسانی در بروز حادثه های ترافیکی توجه و پرداخته شده است افزود: نیاز است تا با آموزش و ارتقای آگاهی، رانندگان نسبت به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی حساس تر شوند. 
بدیعی مقدم با ابراز نگرانی از بالا بودن آمار تلفات رانندگی درمیان راکبان موتورسیکلت خاطرنشان کرد: آمار تلفات این نوع وسیله نقلیه در خراسان شمالی به نسبت میانگین کشوری بالاتر است.
وی تصریح کرد: موتور سیکلت سواران، 29 درصد از قربانیان حوادث جاده ای را به خود اختصاص داده اند و این آمار نگران کننده ای است.
وی گفت: این اداره کل همه ساله با اجرای طرح های مختلف همچون توزیع کلاه ایمنی، تلاش دارد تا در کنار فرهنگ سازی و معطوف کردن راکبان این وسیله نقلیه به استفاده از کلاه ایمنی، خسارت ها و تلفات را به حداقل برساند. 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی اظهار کرد: متاسفانه سن بخش زیادی از راکبان موتور سیکلت کمتر از 18 سال است و این افراد بدون داشتن گواهینامه از این وسیله نقلیه استفاده می کنند. 
بر اساس اعلام پزشکی قانونی خراسان شمالی، در 11 ماهه امسال 277 نفر در سانحه های ترافیکی این استان جان باخته اند. 
طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و 343 کیلومتر است که 1,54 درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده است و از این لحاظ در رتبه 25 کشور قرار دارد.
اکنون 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745 کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد. 
طول راه های روستایی خراسان شمالی هم چهار هزار و 654 کیلومتر است که 3,6 درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه 13 قرار گرفته است.
طول راه های شریانی استان 637 کیلومتر است که 1,8 از راه های شریانی کشور را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار