معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی گفت: عرضه گیاهان با کیفیت پایین و بعضا کپک زده در برخی عطاری های استان سلامت مصرف کننده را تهدید می کند.
کد خبر: ۵۸۶۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ 07 April 2018

علی یوسفی اظهار کرد: به همین منظور نظارت بر عطاری های استان در سال جاری تشدید می شود.
وی گفت: عطاری ها برای فعالیت خود مجوزی از دانشگاه علوم پزشکی دریافت نمی کنند اما بر اساس اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت، 76 واحد عطاری در سطح استان فعالیت دارند. 
یوسفی گفت: برای نظارت بیشتر بر واحدهای عطاری و سایر فعالیت های حوزه درمان، اداره نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل، سال گذشته راه اندازی شد و این اداره بر نحوه عرضه فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل نظارت دارد. 
وی تصریح کرد: بازدید از عطاری های استان به صورت مشترک با همکاری تعزیرات انجام می شود و در صورت مشاهده فروش اقلام غیر مجاز و خارج از حیطه عطاری ها با متخلفان برخورد خواهد شد. 
وی با بیان اینکه هر گونه فعالیت درمانی باید با نظارت پزشکان و دانشگاه علوم پزشکی انجام شود گفت: عطاری ها مجاز به توزیع داروهای گیاهی و شیمیایی نیستند و هرگونه تبلیغات درمانی در عطاری ها تخلف محسوب شده و با آن برخورد می شود. 
یوسفی افزود: عطاری ها فقط مجاز به فروش گیاهان دارویی به صورت خشک شده و بدون ادعای درمانی هستند و فروش هرگونه داروی گیاهی و شیمیایی در عطاری ها غیر قانونی است. 
وی تصریح کرد: استفاده از داروهای گیاهی فقط با تجویز پزشک توصیه می شود و صرف گیاهی بودن به معنی بدون ضرر بودن آن نیست و امکان تداخل با سایر داروهای شیمیایی و حتی مواد غذایی نیز وجود دارد. 
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی تاکید کرد: شهروندان برای خرید گیاهان دارویی باید به مراکز مجاز و دارای پروانه کسب مراجعه کنند.

/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار