سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان شمالی گفت: 45 نفر از زندانیان استان که در کشور ترکمنستان به دلایل مختلف زندانی بودند نیمه اول فروردین ماه امسال به این استان منتقل شدند.
کد خبر: ۵۸۸۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱ 09 April 2018

احمد شنوایی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران و با بیان اینکه این زندانیان باید ادامه محکومیت خود را در استان سپری کنند، اظهارکرد: عمده جرائم این افراد گذر غیرمجاز از مرز، حمل موادمخدر و جرایم مربوط به رانندگان ترانزیت بوده است.
وی با بیان اینکه اکنون فرد زندانی از این استان در کشور ترکمنستان وجود ندارد، گفت: باید مسئولان برای جلوگیری از تردد غیرمجاز مرزی مراقبت های لازم را داشته باشند.
شنوایی با بیان اینکه نمایندگی وزارت امور خارجه از سال 92 در خراسان شمالی تاسیس شده است افزود: این نمایندگی خدماتی نظیر آسان سازی صدور روادید ارائه می دهد و مشکلات تجار و همچنین خانواده های هم استانی های مقیم در کشورهای دیگر را پیگیری می کند.
وی ادامه داد: تایید اسناد تجاری و غیرتجاری در زمینه های مختلف از دیگر خدماتی است که این نمایندگی ارائه می کند و در سال 96، نزدیک به 2 هزار خدمات کنسولی و مشاوره ای از سوی این نمایندگی ارائه شده است.
شنوایی درباره صدور روادید فرودگاهی اظهارکرد: اگر فرودگاه استان پروازهای بین المللی داشته باشد و از ادامه پروازها اطمینان داشته باشیم این امکان وجود دارد که نمایندگی وزارت امور خارجه ویزای اتباع خارجی را در همین فرودگاه صادر کند که در گسترش جذب گردشگری بسیار موثر خواهد بود.
وی همچنین گفت: موضوع خواهرخواندگی شهرهای خراسان شمالی با شهرهای دیگر کشورها نیز در حال پیگیری است و اکنون خواهر خواندگی بجنورد و شهر چوروم ترکیه در استان چوروم در سفر سرکنسول ترکیه به استان مطرح شد و شورای اسلامی شهر و شهردار بجنورد هم پیگیر این موضوع هستند.
شنوایی در توضیح خواهر خواندگی بیم شهرها گفت: شهرهایی که قرابت فرهنگی، تاریخی، زبانی و قومی دارند، بر مشترکات یکدیگر تاکید می کنند و در این راستا تفاهم نامه امضا می شود.
شنوایی در ادامه با ذکر اینکه راه اندازی نمایشگاه دائمی اسناد تاریخی روابط خارجی هم در خراسان شمالی در دست پیگیری است افزود: همچنین ظرف 2 ماه آینده شورای هماهنگی و مدیریتی روابط خارجی در استان راه اندازی می شود.
وی گفت: خلاء این شورا در خراسان شمالی بسیار محسوس است، با راه اندازی آن می توان روابط خارجی را مدیریت و نتایج سفرها را ارزیابی کرد.
نماینده وزارت امور خارجه در خراسان شمالی گفت: اعضای 12 هیات خارجی پارسال به خراسان شمالی سفر کردند و امسال نیز 15 هیات تجاری در زمینه جذب سرمایه گذاری و صادرات غیر نفتی از استان به خارج کشور اعزام خواهند شد.
خراسان شمالی 310 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار