حسین فرخنده ؛
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه آگاهی و دانش از لایه های عمیق دینی باعث خلق هنر دینی می شود، اظهارامیدواری کرد همایش امام سجاد(ع) ما را به سمت خلق آثار هنری دینی رهنمون کند و شاهد نتایج اثربخش باشیم.
کد خبر: ۵۸۸۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶ 10 April 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و دبیر اجرایی همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد(ع)» در نشست اعضای کمیته برنامه ریزی همایش سبک زندگی امام سجاد(ع) با تبریک روز هنر انقلاب اسلامی گفت: هرچند اینگونه تداعی می شود که در عالم اسلام جایی برای هنر وجود ندارد؛ اما به عینه می بینیم که در تفکر اسلامی چه بسترهایی برای خلق آثار فاخر هنری فراهم شده است.

وی با بیان اینکه نه موضوع و نه شخص، آثار هنری را دینی نمی کند؛ آگاهی، دانش و بینش را عامل بروز و ظهور آثار هنری دینی معرفی کرد و گفت: آگاهی از عمیق ترین لایه ها و ساحات دینی باعث شکل گیری اثر دینی می شود.

فرخنده اظهارامیدواری کرد برگزاری اینچنین همایش ها و جشنواره ها ما را به سمت خلق آثار هنری دینی رهنمون کند و شاهد نتایج اثربخش اینگونه برنامه های فرهنگی و هنری در سطح جامعه باشیم.

دبیر اجرایی همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد(ع)»، با بیان اینکه خراسان شمالی میزبان یک همایش ملی است، تصریح کرد: برنامه ریزی ها و فعالیت های ما نیز باید متناسب با نام و سطح همایش انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر تلاش و همت مضاعف همه همکاران در اجرای برنامه ای شاخص و درخور شأن ائمه اطهار علیه السلام، به حمایت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این برنامه اشاره کرد و افزود: باید جدول زمانبندی همایش هرچه سریع تر تکمیل و بسته شود.

وی ضرورت مشخص شدن لیست مهمانان و سخنرانان را از جمله موارد مورد توجه خواند و افزود: مکان برگزاری کارگاه های آموزشی و گروه مخاطبان گارگاه ها هم باید مشخص و اعلام شود.

دبیر هیئت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، تبلیغات و اطلاع رسانی از برگزاری این همایش را از دیگر امور مهم خواند بر تبلیغات شهری و بیلبوردی با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری همایش تأکید کرد.

تهیه تیزر متناسب با همایش، توجه به چاپ به موقع کتاب مقالات همایش، پیگیری و نامه نگاری برای ارسال پیام مراجع تقلید به همایش، بهره مندی از جامعه دانشگاهی و حوزوی در کارگاه های آموزشی و همچنین اختتامیه همایش، بهره مندی از چهره های فاخر علمی و مذهبی در همایش و پیگیری امور پشتیبانی و اسکان مهمانان از دیگر مطالبی بود که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید بر تسریع در انجام آنها را داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار