حسین فرخنده ؛
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری سومین جشنواره موسیقی مقامی این استان در تیرماه سال جاری خبرداد.
کد خبر: ۵۸۸۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹ 10 April 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ حسین فرخنده، در نخستین جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره موسیقی مقامی استان، هدف از برگزاری این جشنواره را رسیدن به شاخص های اثرگذار در هنر موسیقی براساس نیازهای فرهنگی جامعه و گسترش و ارتقای این هنر در همسویی با اهداف توسعه فرهنگی استان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره می بایست زمینه اتحاد و همدلی بین هنرمندان را به وجود آورد، بر توجه به موسیقی مقامی، توجه به اصالت ها، ریشه های فرهنگی و هویت و تاثیر گذاری جشنواره تاکید کرد.

فرخنده به حوزه آموزش و پژوهش و برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه موسیقی ویژه علاقمندان به این هنر فاخر و ارزشی در استان اشاره کرد.

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم در ادامه این جلسه، جشنواره موسیقی مقامی را جریان بزرگ فرهنگی استان ذکر کرد و افزود: در این راستا می بایست هنرمندان برای برگزاری جشنواره ای مطلوب در استان تلاش نمایند.

ابوالحسن حیدری، حمایت از تولیدات هنری، پرداختن به حوزه آموزش و پژوهش، توجه به هنرمندان و تشویق آنها برای تولیدات فاخر هنری، توجه به پیشکسوتان و تجلیل از آنها و... را از رویکردهای اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی در برگزاری جشنواره موسیقی مقامی استان برشمرد.

یادآوری می نماید؛ سومین جشنواره موسیقی مقامی تیرماه سال ٩٧ در خراسان شمالی برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار