معاون متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی:
معاون متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: بنابر بخشنامه رسیده از طرف وزارت کشور هیچ راه حل جایگزینی برای تغییر زمان آزمون پایان سال دانش آموزان نیست.
کد خبر: ۵۸۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ 10 April 2018

عباس سعیدی در گفتگو با خبرنگاران در بجنورد با اشاره به زمان برگزاری امتحانات نهایی اظهار کرد: در مقطع متوسطه اول و دوم ۳۷ هفته آموزشی در برنامه‌ها ارزیابی‌شده که برای دبیران ۳۵ هفته مفید آموزشی و دو هفته برای برگزاری آزمون است.

معاونت متوسطه آموزش‌وپرورش خراسان شمالی افزود: بنابر بخشنامه رسیده از طرف وزارت آموزش‌وپرورش هیچ راه‌حل جایگزینی برای تغییر زمان آزمون پایان سال دانش آموزان نیست.

وی اظهار داشت: طبق بخشنامه صادره از تاریخ ۱ لغایت ۲۳ خردادماه برنامه امتحانی باید لحاظ شود که بخشی از آن با ماه رمضان تقارن پیدا می‌کند.

سعیدی تصریح کرد: تا پایان فروردین‌ماه برای مقطع پایه یازدهم سه یا چهار درس نهایی معرفی و مشخص می‌شود.

سیده زهرا هاشمی، مدیر یکی از دبیرستان‌های بجنورد همچنین با اشاره به برگزاری امتحانات دانش‌آموزان در خردادماه هم‌زمان با ماه مبارک رمضان گفت: طبق تصمیم وزارت آموزش‌وپرورش آزمون نهایی و آزمون پایان سال دانش آموزان در خردادماه برگزار می‌شود.

این عضو شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: این شرایط کشوری است و قابل تغیر نیست و تا چند سال آینده با این تداخل مواجه هستیم.

وی در توصیه به دانش آموزان و مدیران مدارس گفت: برای کاهش استرس و خواب کافی بعد از سحر و هوشیاری و تمرکز بیشتر دانش آموزان بهتر از زمان برگزاری امتحانات بین ساعت‌های ۹ صبح تا ۱۲ ظهر باشد که ضعف و گرما درنتیجه امتحان مؤثر نباشد.

هاشمی در پایان از دانش آموزان خواست تا آمادگی لازم را برای ایام امتحانات داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار