رئیس پلیس فتا خراسان شمالی از کلاهبرداری اینترنتی در خصوص پرداخت فطریه و آزادی زندانیان در ماه مبارک رمضان به شهروندان هشدار داد.
کد خبر: ۵۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶ 07 July 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،سرگرد سهیل خاکشور، رئیس پلیس فتا خراسان شمالی اظهار کرد:برخی افراد سودجو و کلاهبرداربا راه‌اندازی سایت‌هایی جعلی و با استفاده از عناوین فریبنده و اعلام وابستگی به مؤسسات خیریه،کمیته امداد یا سازمان‌های مورد وثوق مردم،تحت عنوان کمک به نیازمندان یا آزادسازی زندانیان نیازمند در فضای مجازی با جلب اعتماد کاربران به منظور جمع‌آوری فطریه و وجوهات شرعی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
وی در ادامه بیان داشت:شهروندانی که قصد دارند فطریه،کفاره روزه یا دیگر وجوهات شرعی خود را از طریق فضای مجازی یا تلفن‌بانک پرداخت کنند،می‌توانند فطریه یا کفاره روزه خود را  از طریق شرکت‌ها و مؤسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه‌های جمعی (رادیو ،تلویزیون و ...)  اقدام به اعلام شماره حساب‌های رسمی خود می‌کنند،پرداخت کنند و از واریز فطریه یا کفاره روزه خود به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری کنند.
این مقام انتظامی همچنین یادآور شد:شهروندانی که قصد پرداخت فطریه یا کفاره روزه خود از طریق تلفن‌بانک،اینترنت بانک و سایت‌های معتبر کمیته امداد امام خمینی(ره) را دارند نیز دقت داشته باشند تا در دام سایت‌های جعلی موسوم به فیشینگ گرفتار نشوند و هنگام پرداخت، مواردی مانند بررسی نشانی اینترنتی و وجود گواهینامه ssl یا پروتکل امن انتقال اطلاعات (https) را در نظر بگیرند.
رئیس پلیس فتا خراسان شمالی خاطرنشان کرد:شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی Cyberpolice.ir بخش «تماس با ما» یا با شماره تلفن‌های 2-2182770 ارتباط بگیرند و یا از طریق ایمیل پلیس فتا به نشانی kh.shomali_fata@police.ir گزارش کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار