همسر شهید مدافع حرم مرتضی زرهرن گفت: عشق به اسلام و حب اهل بیت همسرم را به سوریه کشاند.
کد خبر: ۵۸۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰ 11 April 2018

زهرا رمضان پور در گفتگو با خبرنگاران در شیروان با اشاره به‌ویژگی‌های شهید زرهرن اظهار کرد: آقا مرتضی می‌گفت که نمی‌تواند بی‌حرمتی‌هایی که به حرم حضرت زینب (س) می‌شود را تحمل کرد.

این همسر شهید که دارای دو فرزند به نام‌های علی 11 ساله و فاطمه 4 ساله است می‌گوید: عشق مرتضی به اسلام در بالاترین درجه قرار داشت و معتقد بود که اسلام حدومرزی ندارد. 

وی ادامه داد: همسرم درراه شهادت گام برداشت و به آرزوی جاودانه و همیشگی خود رسید تا در مقابله با دشمنان اسلام از حریم اهل‌بیت (ع) و ائمه اطهار (ع) دفاع کند.

رمضان پور در خصوص موضوع اعزام همسرش به کشور سوریه برای مبارزه با تروریست‌های تکفیری داعش گفت: بعدازاینکه به شاهرود برگشتیم تا همسرم خدمت خود به ارتش جمهوری اسلامی ایران را در آنجا ادامه دهد به‌یک‌باره اعلام کرد که تمایل بسیاری دارد تا به‌عنوان دفاع از حرم اهل‌بیت (ع) و مدافع حرم به سوریه اعزام شود.

زهرا رمضان پور وجود عشق به اسلام و حب به اهل‌بیت در رفتار و زندگی مرتضی زرهرن را پیش‌زمینه این انتخاب عنوان می‌کند.

وی در ادامه اظهار داشت: ارادت شهید زرهرن به اهل‌بیت (ع) فوق‌العاده بود به‌گونه‌ای که این رفتارش به ائمه اطهار زبانزد خاص و عام شده بود.

همسر شهید مدافع حرم مرتضی زرهرن به خاطره‌ای اشاره کرد و گفت: برای زیارت حرم امام حسین (ع) به کربلا مشرف شده بود و بعد از زیارت این امام همام بود که می‌گفت نمی‌تواند بی‌حرمتی‌هایی که به حرم حضرت زینب (س) می‌شود را تحمل کند.

رمضان پور افزود: مرتضی مظلومیت‌های مردم بی‌گناه در سوریه را غیرقابل‌تحمل برای خود می‌دانست و برای همین موضوع و با این انگیزه‌ها بود که داوطلب حضور در جبهه سوریه شدند.

وی ادامه داد: همسرم با علم، ایمان، یقین و عشق قدم به این راه گذاشت و حضرت زینب (س) وی را پذیرفت و به شهادت یعنی آن چیزی که لایق آن بوده رسید و امروز ما هم به او افتخار می‌کنیم که در این راه مقدس قدم گذاشت و حضرت زینب (س) نیز مرتضی زرهرن را قبول کرد.

همسر شهید سرهنگ دوم مرتضی زرهرن اضافه کرد: مرتضی با پا گذاشتن روی علاقه‌های فردی خود درراه شهادت قدم برداشت و اگر در یک‌کلام بخواهم بگویم عشق او به اسلام بود که در بالاترین درجه قرار داشت و واقعاً عاشق رهبری و منویات او بود.

گفتنی است مرتضی زرهرن درراه دفاع از حرم حضرت زینب در سوریه 21 فروردین سال 95 در جنوب حلب به درجه شهادت نائل شد.

لازم به ذکر است دومین یادواره شهید زرهرن پنج‌شنبه با حضور امیر پوردستان در محل امامزاده حمزه رضا شیروان از ساعت 16:30 برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار