هادی سعادت طلب ؛
سعادت طلب گفت : طبیعت گردی از عوامل شاخص گردشگری استان خراسان شمالی است و همین امر باعث شده که استان خراسان شمالی یکی از استانهای ارزان برای گردشگران و مسافران نوروزی باشد.
کد خبر: ۵۸۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸ 11 April 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی هادی سعادت طلب سرپرست معاونت گردشگری سرمایه گذاری و تامین منابع  اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی امروز 22 فروردین ۹۷ با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از مزیتهای مهم استان خراسان شمالی در بحث گردشگری، نزدیک بودن آثار طبیعی و تاریخی به هم است و با طی مسافتهای کوتاه می توان آثار زیبای استان را دیدو اکثر شهرستانهای استان دارای مناطق طبیعی و تاریخی منحصر به فردی هستند.

او گفت : این استان در ایام نوروز مورد استقبال بی شمار گردشگران قرار گرفته و بیشتر نیز طبیعت استان را به دلیل بکر بودن و خوش آب و هوایی دوست دارند.

سعادت طلب بیان  داشت: از دیگر شاخص های مهم طبیعت گردی در استان خراسان شمالی  وجود 10 روستای هدف گردشگری است که هر کدام دارای جذابیتهای خاصی برای گردشگران و مسافران است.

وی بیان داشت:ده روستای هدف گردشگری شامل روئین ،اسفیدان،درکش،زوارم ،قلعه زو،استاد،دشت،گلیان ،طبر ،دویدوخ وجود دارد که هریک دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که به خصوص با داشتن آثار طبیعی در فصل بهار مناسب گردشگران است


در این روستاها طرح های بهسازی و احیای بافت روستا مطابق با الگوی سنتی و محلی، تهیه و اجرا می شود.
وی تصریح کرد: در این طرح، مصالح استفاده شده در بهسازی ها و نیز معماری ها مطابق با الگوی محلی مناطق اجرایی  میشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار