مدیر کل زندانهای خراسان شمالی :
پژمان پروین مدیر کل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان خراسان شمالی در آغازین روزهای کاری سال ۱۳۹۷ و به منظور پیگیری و حل مشکلات تعدادی از خانواده های زندانیان نیازمند در محل سکونت آنان حاضر و مشکلات آنان را از نزدیک مورد رسیدگی قرار داد.
کد خبر: ۵۸۹۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵ 11 April 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل زندانهای خراسان شمالی , در جریان این بازدیدها که مدیر کل زندانهای استان را رئیس مرکز خدمات اجتماعی ، سرپرست اداره فرهنگی و مددکاران اجتماعی همراهی می نمودند، چهار خانواده زندانی نیازمند ویژه، مشکلات خود را از نزدیک مطرح و مدیر کل زندانهای استان دستور پیگیری و حل آنان را صادر نمود.
پژمان پروین ضمن رسیدگی به وضعیت معیشتی خانواده های زندانیان نیازمند از فرزندان موفق این خانواده ها که توفیقاتی را در امر تحصیل داشتند تقدیر بعمل آورد.
مدیر کل زندانهای استان خراسان شمالی در حاشیه بازدید از محل سکونت خانواده زندانیان نیازمند: اهتمام در رسیدگی به مشکلات خانواده زندانیان را از اهم برنامه های اجرایی زندانهای استان خراسان شمالی در سال ۹۷ دانست و اظهار داشت: در تلاش هستیم تا با پویا نمودن انجمن های حمایت از زندانیان و بهره جستن از ظرفیت ها و توان نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد حضرت امام (ره) و بهزیستی مشکلات معیشتی خانواده های زندانیان را به حداقل ممکن برسانیم.
پژمان پروین با اشاره به اینکه حقوق خانواده زندانیان در جامعه به درستی شناخته نشده اعلام داشت: اکثر خانواده زندانیان از اقشار ضعیف و نیازمند جامعه هستند و باید به دنبال تغییر دیدگاه جامعه نسبت به خانواده های زندانیان نیازمند باشیم و تفکر تفاوت بین زندانی و خانواده وی را در جامعه حاکم سازیم.
مدیر کل زندانهای خراسان شمالی به گسترش آسیب های اجتماعی در جامعه نیز اشاره نمود و از خانواده های زندانیان به عنوان یک قشر آسیب پذیر در سطح جامعه یادنمود و اظهار داشت: در برنامه های کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی باید به دنبال برنامه های پیشگیرانه رفت و ازآموزش بیش از هفتصد خانواده زندانی زندانهای استان در سه محور پیشگیری از اعتیاد-پیشگیری از طلاق-و ارتقاء مهارت های اخلاقی با همکاری شورای اجتماعی کشورخبرداد.
پژمان پروین توانمند سازی و خود اتکایی را هدف نهایی، حمایت از خانواده زندانیان نیازمند دانست و اعلام داشت : با بهره برداری از مراکز حرفه آموزی و اشتغال ایجاد شده در زندانها و انجمن حمایت دست یابی به این هدف مهم تسهیل می گردد.
بازسازی محل سکونت ،تهیه لوازم خانگی،پیگیری مشکلات درمانی و تحصیلی و… از جمله مواردی بود که مدیر کل زندانهای خراسان شمالی در بازدید از محل سکونت خانواده زندانیان ، دستور مساعدت آن را صادر نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار