مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: لاشه یک قلاده پلنگ که بزرگ‌ترین گربه‌سان ایران است، در حوالی روستای زو شهرستان شیروان توسط دوستداران محیط زیست و اهالی روستا پیدا شد.
کد خبر: ۵۸۹۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱ 12 April 2018

سیداصغر مطهری پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در بررسی های اولیه در محل، آثار هیچ گونه گلوله و یا بریدگی مشاهده نشده است و علت مرگ نیاز به بررسی بیشتر دارد.
وی افزود: بخش هایی از لاشه این پلنگ پوسیده شده، بخش هایی سالم و بخش های دیگر از لاشه هم توسط پرندگان و سایر حیوانات خورده شده است.
وی اظهار کرد: ماموران، لاشه این گونه ارزشمند را که در یک دره مشاهد شده بود، به اداره محیط زیست شیروان منتقل کردند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: لاشه پلنگ، برای بررسی بیشتر کارشناسان و دامپزشکی به اداره کل محیط زیست خراسان شمالی منتقل خواهد شد.
روستای زو در جنوب منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی شهرستان شیروان واقع شده است.
به گزارش ایرنا پلنگ ایرانی بزرگترین زیرگونه‌های پلنگ است که در فهرست جانوران «در معرض خطر انقراض» آی ‌یو سی ‌ان قرار دارد.
طول بدن پلنگ‌های بالغ به 160 و گاهی تا 180 سانتی‌متر می‌رسد و طول دم آن‌ها 110 سانتی‌متر است. وزن این پلنگ بعضا تا 90 کیلوگرم و ارتفاع آن تا شانه به 75 سانتی‌متر می‌رسد.
اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را که محل زیست پلنگ ها است، با گستره 194 هزار و 141 هکتار مدیریت می کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار