وزیر جهادکشاورزی:
وزیر جهاد کشاورزی گفت: با وجود تغییرات اخیر در نرخ ارز اما با حساسیت دولت و شخص دکتر روحانی رئیس جمهوری، قیمت ارز موردنیاز واردات کالاهای اساسی و نهاده های بخش کشاورزی هیچ تغییری نکرد لذا افزایش قیمتی در این بخش را نباید شاهد باشیم.
کد خبر: ۵۹۰۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹ 13 April 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمود حجتی که در سفر یک روزه خود به این استان، به شهرستان فاروج رفته بود، تأکید کرد: هیچ توجیهی برای افزایش قیمت ها به این بهانه پذیرفتنی نیست و دستگاه های مسئول با سوء استفاده کنندگان از این نوسانات ارز برخورد می کنند.
وی هم چنین تکمیل زنجیره تولید در بخش های مختلف حوزه کشاورزی ازجمله محصولات دامی را واجد اهمیت خواند و بر حمایت دولت از سرمایه گذاران در این بخش تأکید کرد.
این گزارش حاکیست، با حضور مهندس حجتی وزیر جهادکشاورزی در فاروج، بزرگ ترین واحد تولیدی فرآورده های لبنی خراسان شمالی بهره برداری شد. این واحد صنایع تبدیلی با سرمایه گذاری ۸۵میلیارد ریال و ظرفیت سالانه ۲۴هزارتن انواع لبنیات، برای ۸۰نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.
با توجه به حمایت و پیگیری های مهندس صالحی استاندار خراسان شمالی و مدیران دستگاه های متولی، بیش از ۶۰ میلیارد از ۸۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده در کارخانه لبنیات فاروج از اعتبارات تسهیلاتی صندوق توسعه ملی تامین شده است.
وزیر جهاد کشاورزی هم چنین طرح ۸۷هکتار آبیاری تحت فشار در شهرستان فاروج را مورد بهره برداری قرار داد.
در ادامه سفر یک روزه مهندس حجتی به خراسان شمالی هم چنین بهره برداری طرح های نوین آبیاری در ۷۶۵هکتار اراضی کشاورزی شهرستان شیروان بامجموع هزینه کرد ۲۲میلیارد ریال آغاز شد.
وزیر جهاد کشاورزی کلنگ ساخت کارخانه خوراک دام، طیور و آبزیان در بجنورد را هم با سرمایه گذاری ۶۴میلیارد ریالی و اشتغالزایی مستقیم برای صد نفر بر زمین زد. ظرفیت تولید سالانه این واحد 136 هزار تن خوراک دام اعلام شده و برای 200نفر هم اشتغالزایی غیرمستقیم خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار