وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به اهمیت کشت و زرع در تامین نیاز مردم، اراضی کشاورزی نباید به باغ ویلاها تبدیل شود.
کد خبر: ۵۹۰۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵ 13 April 2018

محمود حجتی پنجشنبه در آیین افتتاح طرح آبیاری نوین در روستای توده شیروان با اشاره به گلایه برخی از افراد در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی اظهار کرد: هم اکنون مجوز تغییر کاربری اراضی حل شده است.
وی با بیان اینکه در این راستا دستگاه قضایی طبق قانون عمل می کند گفت: امسال سال بسیار خاصی از لحاظ کاهش بارندگی و خشکسالی است که این وضعیت تاکنون سابقه نداشته است و امیدواریم با بارندگی این شرایط بهبود یابد.
حجتی با تاکید بر اجرای طرح های آبیاری نوین و نقش و اهمیت آن در کشاورزی افزود: باید به دنبال اجرای بیشتر این طرح ها و قطره قطره آب بود و با توجه به خشکسالی و کاهش بارندگی باید از آب حفاظت، نگهداری و بهره برداری بهینه داشته باشیم.
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون 45 درصد اشتغال این شهرستان در بخش کشاورزی و دامپروری و 22 درصد کشاورزی خراسان شمالی هم مربوط به شیروان است.
عبدالرضا عزیزی با بیان اینکه شیروان در استان خراسان شمالی بیشترین طرح های آبیاری نوین را دارد اظهار کرد: اجرای این طرح ها به منظوراستفاده بهینه آب بسیار ضروری و مهم است که در این شهرستان استقبال خوبی از آن صورت گرفته است.
وی گفت: با توجه به خشکسالی ها اگر استفاده بهینه از آب صورت نگیرد تا 100 سال آینده دمای هوا 4 درجه افزایش می یابد و حتی استان های سرسبز هم تبدیل به کویر می شوند.
عزیزی از احداث گلخانه ها در اطراف نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان برای بالا بردن راندمان آب خبر داد و افزود: وزرات جهاد کشاورزی برای ساخت خانه باغ ها در مزارع خیلی سخت می گیرد در حالیکه کشاورز برای استراحت باید مکانی در باغ خود داشته باشد.
با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رییس کمیسیون اجتماعی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی طرح آبیاری نوین در سطح 84 هکتار با مجموع کل اعتبار 22 میلیارد و 470 میلیون ریال در روستای توده از توابع بخش مرکزی شیروان به بهره برداری رسید.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت واقع در 60 کیلومتری شرق بجنورد افزون بر 105 هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار