وزیرجهادکشاورزی گفت: دلیلی برای افزایش نرخ نهاده های کشاورزی با تغییر قیمت ارز وجود ندارد، به همین منظور این نهاده ها با قیمت قبل از تک نرخی شدن ارز عرضه خواهد شد.
کد خبر: ۵۹۰۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵ 13 April 2018

محمود حجتی پنجشنبه شب در آیین افتتاح بزرگترین کارخانه فرآورده های لبنی خراسان شمالی درشهرک صنعتی فاروج گفت: فعالان حوزه کشاورزی و دامداری نباید در خصوص تک نرخی شدن ارز دغدغه داشته باشند.
وی بیان داشت: با توجه به حساسیت رئیس جمهوری در این حوزه و در خصوص کالاهای اساسی، تغییری در قیمت این کالاها و همچنین نهاده های کشاورزی نخواهیم داشت.
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی هم در این آیین با بیان اینکه بزرگترین کارخانه فرآورده های لبنی استان امروز در شهرستان فاروج به بهره برداری رسید گفت: بهره برداری از آن می تواند تاثیر زیادی در بهبود بازار شیر داشته باشد.
یوسفی اظهار کرد: این واحد صنعتی، تولیدکننده پنیر و سایر محصولات لبنی است و برای 70 نفر اشتغال زایی می کند.
برای اجرای این واحد تولیدی، 85 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که 60 میلیارد ریال اعتبارات تسهیلاتی و 25میلیارد ریال آورده سرمایه گذاربوده است این واحد با ظرفیت 145 تن شیر خام در حوزه تولید 5 نوع پنیر فعالیت می کند.
علاوه بر افتتاح این واحد ، طرح آبیاری میکرو در سطح 10 هکتار با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
از 60 هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان فاروج 30 هزار هکتار زیر کشت محصولات مختلف می رود و شهرستان در اجرای طرح های نوین آبیاری رتبه نخست را دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار