امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر اهمیت جوان‌گرایی در نگاه پیامبر گرامی اسلام گفت: نیاز است تا جوانان حزب الهی و با علم و دانش امور را در دست بگیرند.
کد خبر: ۵۹۰۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵ 13 April 2018

ظهر امروز آیت‌الله ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های آیین سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی با اشاره به فروبردن خشم یکی از نیازهای سبک زندگی اظهار کرد: کسانی که خشم خود را هنگامی‌که به اوج می‌رسد فروکش می‌کنند از بهترین بندگان خداوند هستند و در ماه رجب هرکس خشمگین شود درب بدی‌ها بر رویش گشوده می‌شود.

امام‌جمعه بجنورد در ادامه بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) عصاره تمام خوبی‌ها است و همانند عدد ۱۰۰ که تمام اعداد قبل از خود را در برمیگرد همه را در برگرفته‌اند.

وی افزود: ایشان گل سرسبد عالم هستی است و کسی هستند که اگر نبودند خداوند عالم را نمی‌آفرید.

یعقوبی عنوان کرد: پیامبر در سن چهل‌سالگی با پختگی کامل به پیامبری مبعوث شده و ۲۳ سال بعدازآن رسالت خود را کامل کرد و توانست دین اسلام را به عالم معرفی کند.

امام‌جمعه بجنورد ادامه داد: پیامبر ۱۴۰۰ سال پیش فرمودند قبل از من دنیا دچار جاهلیت بود و بعد از من هم جاهلیت مدرن خواهد آمد لذا در آن زمان دختران را زنده‌به‌گور می‌کردند اما اکنون نمی‌گذارند فرزند به دنیا بیاید که این یک جاهلیت مدرن است.

وی افزود: در سطح بین‌الملل ببینید دنیا را چه جاهلیتی فراگرفته است، امروز عربستان را ببینید همگی دچار جاهلیت مدرن شده است و رهبرانی که جاهلیت مدرن را رواج می‌دهند و حرمت انسان‌ها را زیر پا می‌گذارند حکومت می‌کنند.

یعقوبی ضمن اشاره به جوانب مختلف جاهلیت مدرن گفت: بایستی علم جهت‌دار را در سطح جامعه بگسترانیم، علمی که هواپیمای کودک کش بسازد از جهل بدتر است.

امام‌جمعه بجنورد ادامه داد: پیامبر در ۲۳ سال بعثت خود نیروسازی و فضاسازی جامعه را انجام دادند و ایشان به زیبایی این دو اصل را در جامعه اجرا کردند و خیلی‌ها را خداپرست کردند و فضای جامعه را پر از امنیت کردند.

وی افزود: ایشان به جوان‌گرایی بسیار معتقد بودند و در آن زمان جوانی ۲۵ ساله را فرماندار مکه گذاشتند که با مخالفت‌های بسیاری روبرو شدند.

یعقوبی عنوان کرد: امروزه نیز نیاز است در رده‌های مختلف مدیریتی کشور تغییری صورت بگیرد و جوانان حزب الهی و با علم و دانش روی کار بیایند و نه بازنشستگانی که ۳۰ سال خدمت کرده‌اند.

امام‌جمعه بجنورد مطرح کرد: مقام معظم رهبری در ابتدای سال فرمودند حمایت از کالای ایرانی این جمله به معنای اشتغال‌زایی، استخدامی جوانان، به راه افتادن کارخانه‌ها و بهبود شرایط اقتصادی کشور است.

وی افزود: این شرایط اقتصادی بایستی بهبود یابد زیرا مردم از وضع موجود به تنگ آمده‌اند و ارز هم روزبه‌روز بالا و پایین می‌شود و نقد جدی ورود کالاهای قاچاق به کشور است که واقعاً تأسف‌بار است و بایستی جلوی آن به‌طور کامل گرفته شود.

یعقوبی ضمن گرامیداشت روز ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران واقعاً پس از انقلاب بسیار به کشور کمک کرد و با کمک مردم و استفاده از تدابیر رهبری امام راحل تمامی فتنه‌ها را سرکوب کردند که به‌نوعی ارتش جمهوری اسلامی ایران پشتوانه این انقلاب است.

امام‌جمعه بجنورد در پایان افزود: در هفته هنر انقلاب اسلامی قرارگرفته‌ایم و بسیار تشکر می‌کنیم از حوزه هنری که با تلاش‌های خود سعی بر معرفی هنر انقلاب به‌تمامی جهانیان دارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار