استاندار خراسان شمالی طی پیامی سالروز فرخنده بعثت پیامبر خاتم و فخر دو عالم، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم را به عموم هم استانی های گرانقدر از شیعه و سنی تبریک و شادباش گفت.
کد خبر: ۵۹۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵ 13 April 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی متن پیام محمد رضا صالحی به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
سالروز فرخنده بعثت پیامبر خاتم و فخر دو عالم، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم را به عموم هم استانی های گرانقدر از شیعه و سنی تبریک و شادباش می گویم. سالروز بعثت پیامبری که به تصریح خود، برانگیخته نشد مگر برای تکمیل مکارم اخلاق، به یقین فرصتی ست برای بازاندیشی درباره وجوه مختلف اخلاق به ویژه اخلاق اجتماعی. از این فرصت می توان برای قیاس بین وضعیت کنونی اخلاق فردی و جمعی رایج، با وضعیت مطلوب و مورد تاکید دین مبین اسلام، سود جست و کوشید ضمن مواجهه منطقی و مستدل با قلب ارزش ها و مقابله با شیوه های رایج فروکاستن ارزش های اخلاقی به امور جزئی زندگی فردی، به هنجارها و ارزش های اصلی و اصیل اخلاق حسنه در اسلام حنیف، فروغی دوچندان بخشید. ارزش های بزرگ و متعالی نظیر عدالت اجتماعی، آزادی خواهی، حق طلبی، مبارزه با مصادیق ظلم و طاغوت، بازگشت به فطرت پاک انسانی و خداجویی از مهم ترین آن هاست که امید می رود با همدلی و سعه صدر همگانی روز به روز پرفروغ تر از قبل شود تا به حول و قوه الهی بتوان جامعه ای آرمانی به عنوان الگویی برای دیگر جوامع به دنیا معرفی کرد. به گواه تاریخ، سلسله جنبان اصلی جریان زنده باد مخالف من، پیامبر اکرم(ص) بود که با اخلاق عملی خویش توانست در قلوب زنگارگرفته مشرکان و کفار سنگدل نفوذ کند و پایه ریز تمدن بزرگ اسلامی شود. اکنون جهانیان بیشتر از هر زمان دیگری معتقدند که محمد(ص) پیامبری ست که از نو باید شناخت. ما هم بکوشیم با اصلاح مداوم گفتار و رفتار خود، در برساختن جامعه ای متعهد و پیشرو و شناساندن سبک زندگی و سیره عملی این اسوه حسنه همیشه تاریخ به سهم خود قدمی برداریم.
محمدرضا صالحی
استاندار خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار