رئیس اتحادیه صنف پوشاک فروشان بجنورد خبر داد
رئیس اتحادیه صنف پوشاک فروشان شهرستان بجنورد از عدم وجود واحد تولیدی مناسب در حوزه پوشاک در خراسان شمالی خبر داد.
کد خبر: ۵۹۱۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 16 April 2018

سهراب خطیب در گفت‌وگو با خبرنگاران در بجنورد با اشاره به عدم وجود واحد تولیدی مناسب پوشاک در خراسان شمالی گفت: قاچاق کالا در خراسان شمالی وجود ندارد و تمام اجناس از کلان‌شهرهای مشهد و تهران و جزیره کیش وارد می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف پوشاک فروشان بجنورد در ادامه بیان کرد: تعداد کمی ورود پوشاک قاچاق در خراسان شمالی وجود دارد که به شکل خانگی در منازل به فروش می‌رسد و چون این منازل شخصی است هیچ کنترل و مدیریتی بر روی قیمت و کیفیت کالا نمی‌توانیم داشته باشیم.

وی ادامه داد: به اعضای این صنف اعلام شده است که کنترل‌های لازم انجام می‌گیرد و هرگونه جنس بدون فاکتور رسمی، قاچاق محسوب می‌شود.

خطیب در خصوص برخورد با گران‌فروشی تصریح کرد: با گران‌فروشان برخورد و فاکتورهای آن‌ها از طریق سازمان صنعت‌، معدن و تجارت بازرسی می‌شود که از طریق همکارانشان در مبدأ خرید کنترل لازم برای کالا انجام می‌گیرد و اگر گران‌فروشی کشف شود فروشندگان به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی و جریمه می‌شوند.

رئیس اتحادیه صنف پوشاک فروشان بجنورد عدم وجود تولیدی مناسب در خراسان شمالی را از دلایل گران بودن پوشاک نسبت به سایر استان‌های کشور دانست و گفت: کسبه برای تهیه جنس موردنیاز خود علاوه بر هزینه خرید، هزینه ایاب و ذهاب و اسکان در شهرهای دیگر را نیز بایستی پرداخت کند که طبعاً هزینه‌ای بیشتر برای آن‌ها خواهد داشت.

وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، ناپایداری نرخ ارز، عدم سود و بهره‌برداری کافی و نبود حمایت لازم از تولید کننده سرمایه گزاری در بخش پوشاک خراسان شمالی انجام نمی‌گیرد.

خطیب همچنین به شهروندان توصیه کرد تا پوشاک موردنیاز خود را از کسبه مطمئن و اجناس ایرانی تهیه‌کرده تا به گفته مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی عمل کرده باشند.

وی در انتها گفت: در سال جاری برای حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی کسبه‌ای که مایل به فروش جنس و کالای ایرانی هستند بر اساس هماهنگی میان شهرداری، اتاق اصناف و اتحادیه پوشاک ۲۰ الی ۵۰ درصد تخفیف درخصوص صدور پروانه کسب به آن‌ها داده خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار