مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: بارش برف بهاری در مناطق کوهستانی این استان بویژه گردنه اسدلی محور بجنورد-اسفراین تردد خودروها را کند کرده است.
کد خبر: ۵۹۱۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 16 April 2018

علی اصغر بدیعی مقدم دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بارش برف از نخستین ساعات بامداد امروز آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
وی گفت: اکنون عوامل راهداری در حال برف روبی از سطح جاده های کوهستانی هستند.
وی افزود: رانندگان عبوری از گردنه امین الله در محور بجنورد-آشخانه نیز با مه گرفتگی و کاهش نسبی دید افقی روبه رو هستند، از این رو انتظار می رود بجد از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: رانندگان در سایر محورهای ارتباطی استان شاهد بارش باران به صورت پراکنده هستند.
رئیس پلیس راه خراسان شمالی هم گفت: تمامی محورهای اصلی استان با بارش باران همراه است که این وضعیت در مناطق کوهستانی استان به صورت بارش برف است.
سرهنگ علیرضا حسین زاده از رانندگان خواست ضمن رعایت نکات راهنمایی و رانندگی، حتما تجهیزات زمستانی از قبیل زنجیر چرخ و ... را همراه خود داشته باشند تا به سلامت و بدون مشکل به مقصد برسند.
طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و 343 کیلومتر است که 1,54 درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ در رتبه 25 کشور قرار دارد.
اکنون 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745 کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
طول راه های روستایی استان 4 هزار و 654 کیلومتر است که 3,6 درصد از راه های روستایی کشور را دارد. طول راه های شریانی هم 637 کیلومتر است که 1,8 از راه های شریانی کشور را به خود اختصاص داده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار