ابوالحسن حیدری :
سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ٧٥ نمایش در سال ٩٦ با ٣٠٠شب اجرا، سال خوبی را برای تئاتراستان رقم زد.
کد خبر: ۵۹۱۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴ 16 April 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ ابوالحسن حیدری گفت: نمایش های تولیدی و اجرا شده سال ٩٦ نسبت به سال ٩٥، ٦٠ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه تئاتر های تولیدی و اجرا شده با ژانرهای اجتماعی، فرهنگی، کودک و نوجوان، ایثار و شهادت، دفاع مقدس، اقوام و ... می باشد، اظهار کرد: ١٣٥ هزار نفر از نمایش های اجرا شده در شهرستان های استان دیدن کردند که این رقم نسبت به سال ٩٥، ٧٣ درصد رشد داشته است.

حیدری با اشاره به تعداد گروه های تئاتر ثبت شده در استان گفت: تاکنون برای ١٠گروه تئاتر ثبت شده در استان وجود دارد و ٣٥ گروه هم در حال فعالیت هستند.

وی در ادامه به جشنواره های برگزار شده در این حوزه اشاره و خاطر نشان کرد: در سال ١٣٩٦ سه جشنواره تئاتر در گستره استانی و سراسری در خراسان شمالی برگزار شد.

حیدری افزود: با توجه به ظرفیت و پتانسیل هایی که شهرستان های مختلف استان در این حوزه وجود دارد امیدواریم در سال ١٣٩٧ شاهد برگزاری جشنواره تئاتر در شهرستان ها و رقابت آثار تولید شده در این زمینه باشیم.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه هنر تئاتر در دنیای کنونی، گفت: در جوامع توسعه یافته، تئاتر از ارکان اصلی و تحول آفرین نهاد اجتماع محسوب می‌شود.

حیدری تاکید کرد:‌تئاتر رسانه‌ای تاثیرگذار برای انتقال‌ پیام‌ها و ارزش‌ها است و از این رو می‌بایست جایگاه این هنر تاثیرگذار تقویت شود.

یادآوری می نماید؛ بیش از ٥٠٠ هنرمند در حوزه هنرهای نمایشی در استان فعالیت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار