بتول پاکروح داور بین‌المللی دوستاره کوراش از دیار خراسان شمالی به‌عنوان تنها بانوی داور ایرانی در مسابقات کوراش بازی‌های آسیایی جاکارتا اندونزی قضاوت خواهد کرد.
کد خبر: ۵۹۱۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹ 16 April 2018

آقای رضا نصیری نژاد رئیس کمیته فنی فدراسیون جهانی کوراش از افزایش سهمیه حضور بانوان در کادر داوری و برگزاری رشته کوراش در بازی‌های آسیایی جاکارتا خبر داد.

نصیری نژاد افزود: در آخرین جلسه برنامه‌ریزی برای تعیین کادر برگزاری و داوری کوراش در بازی‌های آسیایی، با تلاش‌هایی که انجام شد و موافقت حیدر فرمان رئیس ‌کل بازی‌های آسیایی و رئیس فدراسیون جهانی کوراش، سهمیه حضور بانوان از 7 نفر به 9 نفر افزایش یافت.

که این دو نفر خانم بتول پاکروح از ایران به‌عنوان داور و خانم آذیت (Aziat) از قرقیزستان به‌عنوان کادر برگزاری، هستند.

هیات جودو و کوراش خراسان شمالی افتخارات زیادی را در کارنامه خود دارد که می‌توان به کسب مدال‌های آسیایی و جهانی و همچنین حضور پررنگ و پرتعداد در تیم‌های ملی جودو و کوراش در پایه‌های مختلف اشاره کرد.

پیش‌ازاین نیز حضور آقای کوروش خسرویار داور سه ستاره کوراش، رئیس هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان شمالی، مدیر تیم‌های ملی کوراش و دبیر انجمن کوراش کشور به‌عنوان داور کوراش در بازی‌های آسیایی قطعی شده بود.

هم‌اکنون نیز حضور خانم بتول پاکروح از دیار خراسان شمالی به‌عنوان تنها بانوی داور ایرانی در رشته کوراش در بازی‌های آسیایی جاکارتا، برگ زرین دیگری بر افتخارات جودو و کوراش خراسان شمالی و کشور است که در تاریخ ثبت خواهد شد.

بتول پاکروح مربی تیم ملی کوراش بانوان، داور ملی جودو، داور بین‌المللی دوستاره کوراش است که تاکنون رقابت‌های ملی زیادی را هم در کوراش و هم در جودو داوری کرده است.

وی همچنین در مسابقات بین‌المللی جام پوریای ولی در سال 84، مسابقات داخل سالن ترکمنستان در سال 96 و مسابقات آسیایی کوراش در هند در فروردین 97 به قضاوت پرداخته است.

پاکروح در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد گفت: از 17 سالگی مربی بودم و داوری را از 19 سالگی شروع کردم و 14 سال است که به قضاوت مشغولم و در سه میدان بین‌المللی هم به‌عنوان داور حضور داشتم و همچنین مدرس داوری کوراش کشور هم هستم.

وی ادامه داد: شاگرداول داوری کشور در جودو بودم و اکنون داور ملی ممتاز جودو هستم و نمره داوری A را در کشور دارم و در کوراش بنده و خانم فاطمه فرخی نخستین بانوان ایرانی بودیم که داوری بین‌المللی کوراش را دریافت کردیم.

پاکروح همچنین افزود: در سال 84 در مسابقات بین‌المللی جام پوریای ولی در ایران قضاوت و مدرک داوری بین‌المللی کوراش را دریافت کردم و در بازی‌های داخل سالن ترکمنستان در سال 96 نیز به‌عنوان داور حاضر بودم و داوری بین‌المللی دوستاره کوراش را اخذ کردم.

وی در ادامه بیان کرد: قضاوت در بازی‌های آسیایی و المپیک از آرزوهای هر داوری است و اینکه در حال حاضر به‌عنوان داور در بازی‌های آسیایی برگزیده شدم را یک موقعیت فوق‌العاده می‌دانم.

پاکروح در پایان اظهار داشت: تمام هم‌وغم من موفقیت تیم کشور است و امید است بتوانیم در بازی‌های آسیایی پرچم کشور عزیزمان ایران را بااقتدار به اهتزاز درآوریم و همچنین تمام سعی خود را در داشتن بهترین عملکرد در داوری و قضاوت خواهم داشت تا مایه افتخار سرزمینم باشم و از همه به‌ویژه خانواده‌ام و هیات استان به خاطر حمایت‌هایی که از بنده داشتند تشکر و قدردانی می‌کنم.

گفتنی است بازی‌های آسیایی 2018 از تاریخ 18 آگوست لغایت 2 سپتامبر 2018 (27 مرداد تا 11 شهریور 97) در جاکارتا اندونزی برگزار خواهد شد که این بازی‌ها در 44 رشته که 33 رشته از این تعداد، المپیکی و یازده رشته غیر المپیکی هستند، برگزار می‌شود که یکی از این رشته‌ها کوراش است که برای اولین بار به‌طور رسمی به لیست بازی‌های آسیایی اضافه‌شده است.

لازم به ذکر است تیم ملی کوراش بانوان برای نخستین بار در قالب یک تیم کامل در این بازی‌ها حضور خواهد داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار