مدیرحوزه علمیه خراسان شمالی گفت: یک مبلغ و فعال عرصه فرهنگی علاوه بر تلاش برای جمع آوری مطالب و محکم شدن پایه های علمی و معنوی و بصیرت سیاسی باید برنامه ریزی تبلیغی قوی داشته باشد.
کد خبر: ۵۹۱۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱ 16 April 2018

حجت الاسلام حجت سالاری مکی دوشنبه در نشست تخصصی بررسی مبانی هنر انقلاب اسلامی در مرکز خراسان شمالی با اشاره به وجود طلبه های شاعر و داستان نویس بسیار در استان اظهار کرد: تعدادی زیادی از طلاب جوان استان وارد عرصه هنر شدند اما باید در زمینه تولید فکر در این بخش بیشتر کار کرد.
وی گفت: هدف حوزه علمیه خراسان شمالی این است که در این راستا جنبه های نرم افزاری، هدایتگری و آسیب شناسی و نقادی در استان شکل بگیرد تا جبهه ای با محتوا، جهت تولید آثار و نقد و بررسی آنها داشته باشیم.
وی با تاکید بر نقش موثر حوزویان در این زمینه افزود: آنچه که امروز به تعبیری معجزه کار فرهنگی و هنری است باید در تبلیغات و تدریس و بیان خود با افراد گوناگون به کار برده شود.
یک مجتهد و متخصص تاریخ اسلام هم در این نشست گفت: هنرمندان باید تلاش کنند با نیت پاک و درست، بر محتوا و عقاید و هم بر فروع فقهی توجه کرده و با تولید آثار هنری دینی و اسلامی، جامعه را به سمت اهداف عالیه رهنمون کنند.
حجت الاسلام شیخ علی ریاحی اظهارکرد: هرچند برخی از افراد بر این باور اعتقاد دارند که هنر اسلامی وجود ندارد اما این گونه نیست، هنر اسلامی داریم و شامل همه زیرمجموعه ها از جمله موسیقی، معماری و حوزه تجسمی و سایر بخش ها می شود.
وی گفت: هنری که طبق قوانین نظام اجرایی شود، هنر مجاز است و اگر همین هنر مجاز به صورت جدی در راستای تامین آرمان های انقلاب اسلامی باشد در قالب هنر انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام ریاحی نبی افزود: هنر اسلامی، هنری است که واجب و حرام و مستحب ها رعایت و مکروه و مباح از آن خارج شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار