رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در حوزه فضای مجازی و پیام رسان ها ما میتوانیم به جوانانمان اطمیان و اعتماد بکنیم و قطعا می توانند و توانایی را هم نشان داده اند.
کد خبر: ۵۹۱۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸ 16 April 2018

عبدالرضا عزیزی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس درخصوص آسیب های پیام رسان خارجی تلگرام به خبرنگاران، گفت: از هر تکنولوژی که در دنیا وجود دارد اگر به درستی استفاده نشود می تواند آسیب هایی را داشته باشد، مانند استفاده از تکنولوژی هسته ای که وقتی  در دست آمریکایی ها بود فاجعه انسانی بمباران شیمیایی  ناکازاکی و هیروشیما را انجام داد که آنها را  با خاک یکسان کرد اما  اگر این تکنولوژی در دست ایران باشد در حوزه دارو و پزشکی استفاده می کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری نیز چندین بار درباره اهمیت استفاده از فضای مجازی اشاره داشته اند، می توان گفت که  اگر این فضا به درستی استفاده شود ذاتا بد نیست، بلکه باعث تبادل اطلاعات و ارتباطات بین مردم می شود، اما اگر فضای مجازی در جهت انحراف افکار عمومی و انحراف افکار جوانان استفاه شود به شدت مخرب و اثرات منفی دارد که باید مدیریت شود و نحوه استفاده از این فضا بسیار مهم است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص امنیت شبکه های پیام رسان خارجی گفت: ممکن است همین الان بگوید امنیت دارد اما چند سال دیگر اعلام کنند که این شبکه امنیت ندارد.

عزیزی در خصوص اهمیت استفاده از پیام رسان های داخلی اظهار داشت: من به شخصه در مراسم افتتاح  یکی از همین پیام رسان های داخلی شرکت داشتم که بسیار هم جالب و خوب بودند و امکاناتی که دارند بهتر و بیشتر از تلگرام بود.

وی با اشاره به اینکه باید به جوانان اعتماد و اطمینان داشته باشیم، گفت: همان جوانانی که قبل از انقلاب به آنها توجه ای نمی شود اما بعد از انقلاب با شروع جنگ تحمیلی با حداقل سلاح های آن زمان میجنگیدند و حالا خوشبختانه موشک شهاب نقطه زن، موشک ماهواره بر و یا قرار دادن موجود زنده در مدارد زمین را به همت همین جوانان دست یافته ایم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: ایران در بسیاری از تکنلوژی ها در رده 10کشور برتر و در بعضی موارد در رده 5کشور برتر دنیار قرار دارد که همه این موفقیت ها  به همت جوانان همین کشور هستند.

وی در پایان گفت: در حوزه فضای مجازی و پیام رسان ها باید به جوانانمان اطمینان و اعتماد کنیم و قطعا می توانند و توانایی را هم نشان داده اند./شبکه اطلاع رسانی دنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار