استاندار:
استاندار خراسان شمالی در نشست ستاد اجتماعی و فرهنگی، مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان خبر داد: آخرین وضعیت آسیب های اجتماعی اولویت دار خراسان شمالی در شورای اجتماعی کشور ارائه و تشریح می شود.
کد خبر: ۵۹۲۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳ 17 April 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در این نشست اظهار داشت: خراسان شمالی آمادگی خود را برای ارائه گزارش وضعیت آسیب های اجتماعی استان در شورای اجتماعی کشور اعلام کرده است بنابراین اصلاحات و ایرادات مربوط به این گزارش در بخش های مختلف از سوی مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی ذی ربط با نظارت دفتر امور اجتماعی استانداری برطرف شود.
وی افزود: نباید اختلاف آماری برای یک آسیب اجتماعی میان دستگاه های اجرایی متولی وجود داشته باشد لذا طی نشستی مشترک این اختلافات باید برطرف شود.
وی تاکید کرد: ارائه پیشنهاد و چشم انداز برای تمامی آسیب های اجتماعی اولویت دار استان الزامی است؛ هم چنین علل تحقق نیافتن اهداف تعیین شده در سنوات و برنامه های گذشته بررسی و با مقایسه اهداف و عملکردها، مطالبات استان از شورای اجتماعی کشور برای دستیابی به اهداف و چشم انداز تعیین شده مکتوب شود.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تبعیض و رانت را ریشه اصلی بروز آسیب های اجتماعی معرفی کرد و افزود: ریشه بروز آسیب های اجتماعی بسیار عمیق است و نباید برای حل این آسیب ها صرفا به معلول ها بپردازیم.
صالحی گفت: موضوع کاهش آسیب اعتیاد در بانوان باید اولویت متولیان امر باشد؛ چرا که خطر انتقال اعتیاد از مادر به فرزند بسیار بیشتر است بنابراین با پذیرش واقعیت های موجود باید راهکارهای کاهش آسیب اعتیاد در جامعه پیگیری شود.
وی تصریح کرد: امکانات بالقوه فراوانی در خراسان شمالی برای بالا بردن نشاط اجتماعی وجود دارد که باید به درستی از آن بهره مند شد و مراکز آموزشی به ویژه آموزش و پرورش و دانشگاه ها و اداره کل ورزش و جوانان برای ایجاد زمینه های نشاط و شادابی در استان ورود جدی داشته باشند. وی تاکید کرد: بالابردن میزان درآمد سرانه مردم، ایجاد اشتغال، کاهش فقر اقتصادی و فرهنگی موجب افزایش نشاط اجتماعی می شود.

http://nkhorasan.ir/ImageGallery/ContentImages/42/ContentImages_85917.jpg

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار