معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: اکنون 44 تخت برای بیماران روانی در استان وجود دارد اما، برای رسیدن به استاندارد کشوری حداقل به 100 تخت دیگر هم نیاز است.
کد خبر: ۵۹۲۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ 18 April 2018

علی نظری چهارشنبه به خبرنگاران اظهارکرد: خراسان شمالی در این زمینه در بخش روانپزشکی هنوز به شاخص ایده آل نرسیده است.
وی در باره اجرای طرح تحول سلامت گفت: با اجرای این طرح خدمات خوبی به مردم ارائه شد اما اجرای آن هزینه های زیادی را نیز به همراه داشت و اکنون با مشکلات مالی مواجه است.
نظری گفت: هدف اصلی طرح تحول سلامت حمایت مالی از بیماران است و تا جایی که امکان دارد با تمام توان این طرح را ادامه می دهیم.
وی افزود: طرح تحول سلامت به عنوان یک طرح پیشرو و ملی نیازمند حمایت تمام دستگاه های اجرایی است.
نظری درباره کلینیک های دندانپزشکی هم گفت: اولویت این است که در اکثر ساعات شبانه روز این کلینیک ها فعال باشند و این دانشگاه در این راستا و برای محقق ساختن این هدف حرکت می کند و بدین منظور در بیمارستان امام رضا(ع) در مرکز استان امکاناتی را فراهم کردیم و یک دندانپزشک مشغول فعالیت است.
نظری با اشاره به هفته سلامت(یکم تا هفتم اردیبهشت ماه) گفت: در این هفته اورژانس 115 پایگاه شماره 4 باقرخان، واحد استروک و بخش دیالیز بیمارستان امام حسن(ع) و بخش روان و رادیولوژی دیجیتال بیمارستان امام رضا(ع) افتتاح می شود.
وی از دیگر برنامه های این هفته راه اندازی کلینیک ویژه دندانپزشکی، انجام غربالگری سلامت و خطر سنجی در حاشیه شهر و اعزام تیم های بهداشتی و درمانی به مناطق محروم را برشمرد.
به گزارش ایرنا ، هم اکنون 140 پزشک عمومی، 200 پزشک متخصص و فوق تخصص در مراکز درمانی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی فعالیت می کنند. همچنین 318 پزشک عمومی، متخصص، دندانپزشک، دارو ساز و آزمایشگاه به صورت آزاد نیز در این استان فعالیت دارند.
پیش از دولت یازدهم 750 تخت دانشگاهی در مراکز درمانی این استان وجود داشت که در مدت چهار سال 650 تخت بیمارستانی ساخته و به بهره برداری رسیده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار