دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی عنوان کرد
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: اولویت ها و برنامه های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان متناسب با سیاست‌های کلی ابلاغی و اهداف برنامه ششم توسعه با رویکرد اجتماعی در سطح ملی تدوین و برای سال 1397 ابلاغ شده است لذا ضرورت تدوین و اجرای آن در سطح استان برای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه یک ضرورت است.
کد خبر: ۵۹۲۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷ 18 April 2018

احمد ریواده در گفت‌و‌گویی در خصوص اهم اقدامات سال 1396 گفت: از آنجایی که خراسان شمالی ششمین استان جوان کشور می‌باشد لذا ضرورت آگاهی‌بخشی و انجام برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری در استان به ویژه برای دانش آموزان و دانشجویان مورد توجه بوده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با اشاره به اقدامات در حوزه درمان و حمایت اجتماعی از جمله توجه به اشتغال و راه اندازی مرکز نگهداری کودکان زیر 18 سال در مرکز استان و توسعه کمی و کیفی مراکز درمان و کاهش آسیب ماده 15 و افزایش دو برابری ظرفیت ماده 16 را از جمله برنامه های شاخص این حوزه در استان معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از معتادان و خانواده های آنان در استان توان پرداخت هزینه های ترک و درمان اعتیاد را ندارند، خواستار تسریع در تدوین و اجرای نحوه حمایت از افراد بی بضاعت توسط سازمان بهزیستی شد.

احمد ریواده با اشاره به اینکه طی سال گذشته در مرکز ماده 16 استان با استفاده از منابع و همکاری دستگاه های استانی توانسته ایم ظرفیت مرکز را به دو برابر برسانیم گفت: در مجموع حدود 20 هزار نفر روز از معتادان بدون مکان و متجاهر در قالب طرح های پاکسازی با دستور مقام محترم قضایی از سطح استان جمع آوری و به این مرکز ارجاع شده‌اند و امیدواریم با مشارکت مردم و خیرین و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی استان در سال 1397 این رقم را به دو برابر  یعنی 40 هزار نفر افزایش دهیم که در صورت تحقق آن در شهرهای استان شاهد معتاد متجاهر نخواهیم بود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با بیان اینکه راهبرد دولت دوازدهم در مبارزه با مواد مخدر و روانگردانها، راهبرد اجتماعی کردن آن است، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت و مشارکت مردم، سازمان های مردم نهاد و خیران توفیق اقدامات این حوزه را ملموس تر و موثرتر می نماید.

وی تصریح کرد: برابر سیاستهای ابلاغی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال 1397 بیش از 50 درصد اعتبارات  در حوزه  اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه برای مصونیت دادن و پوشش برنامه های پیشگیرانه برای اقشار جامعه که معتاد نیستند انجام خواهد شد.

ریواده در پایان از فعالان اجتماعی استان و از جمله رسانه ها جهت تبیین و آگاهی بخشی به اقشار مختلف مردم استان در خصوص آسیب های اجتماعی درخواست همکاری کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار