استاندار:
استاندار خراسان شمالی صبح بیست و نهم فروردین ماه با حضور در آیین بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در بجنورد گفت: روز ارتش یادآور مدیریت به روز، وقت شناس، موقعیت شناس و دشمن شناس امام راحل است.
کد خبر: ۵۹۲۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ 18 April 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در این مراسم اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی توطئه های فراوانی از سوی دشمنان خارجی و داخلی نظام جمهوری اسلامی توسط ارتش خنثی شد و نیروهای مسلح ما به ویژه ارتشیان با حضور در عرصه های مختلف دفاعی کشور ثابت کردند ترس و واهمه ای از دشمنان ندارند.
وی با بیان این که طرح انحلال ارتش در اوایل انقلاب توطئه دشمنان برای ضربه زدن به نظام نوپای جمهوری اسلامی بود، افزود: اوایل انقلاب حرکت های بسیاری از سوی دشمنان نظام با هدف حذف و انحلال ارتش آغاز شد که موجب استعفای رئیس وقت ستاد مشترک ارتش شد که امام راحل پس از مطالعه متن استعفا در 26 فروردین 1358 ضمن اعلام حمایت از حضور ارتش، 29 فروردین را روز ارتش نامگذاری کردند.
وی ادامه داد: رژه نیروهای مسلح در ۲۹ فروردین به دستور حضرت امام(ره) و با هدف نمایش قدرت و توان دفاعی کشور و هم چنین خنثی سازی توطئه دشمنان برای حذف ارتش بود و ما هر ساله شاهد تکرار دستور امام راحل برای نشان دادن قدرت بالای دفاعی خود هستیم.
مقام عالی دولت در استان تصریح کرد: دنیای امروز بسیار پیچیده است و این روزها شاهد بمباران و موشک باران گوشه ای از دنیا هستیم که این اقدام موجب ایجاد سوالات و شبهات زیادی در اذهان جهانی شده است که مسببین این جنایت ها باید پاسخگوی این سوالات باشند.
صالحی ادامه داد: نیروهای مسلح ایران با جانفشانی در تمامی عرصه ها نشان داده اند که هیچ ترس و واهمه ای از توطئه های دشمنان ندارند و همواره از آمادگی کامل برای مقابله با آنان برخوردار هستند.
رئیس شورای تأمین استان جنگ امروز را جنگ نرم دانست و افزود: با مصونیت سازی و آموزش های لازم در فضاهای مختلف از تمامی ارزش های خود مواظبت خواهیم کرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد هم در این مراسم اظهار داشت: نیروهای مسلح هر کشور یکی از مهم ترین بازوان اعتلا و قدرت آن است و این نیروها باید بصیر، متدین و مقاوم باشند.
حجت الاسلام یعقوبی افزود: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی، مقام معظم رهبری طرح جامعه برتر تمدن اسلامی را برای ما ترسیم می کنند، تمدنی که متکی بر قدرت علمی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی است و بهره مندی از نیروی مسلح آماده یکی از پایه های اصلی شکل گیری این تمدن است.
وی ادامه داد: امروز قدرت ایران اسلامی در دنیا با توان موشکی خود دوچندان شده است و امنیت ایران با وجود جنگ های منطقه و دنیا مثال زدنی است که تحقق این مهم به واسطه هدایت های مقام معظم رهبری و بازوان توانمند نیروهای مسلح بوده است.
فرمانده تیپ ۱۳۰ مستقل پیاده شهید دلجویان ارتش هم در این مراسم گفت: ارتش اساس استقلال و ستون فقرات کشور است و 29 فروردین روز تاریخی و ماندگار و یادآور تصمیم بزرگ و راهبردی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است.
امیر سرتیپ گل گلی گفت: بالابردن قدرت دفاعی و توان نیروهای مسلح یکی از موثرترین راهکارها برای خنثی سازی توطئه های دشمنان است.
در پایان این مراسم رژه مقتدرانه یگان های نظامی و انتظامی منتخب استان برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار