استاندار خراسان شمالی با صدور پیامی؛
استاندار خراسان شمالی با صدور پیامی روز ارتش، سالروز تاسیس سپاه پاسداران،روز پاسدار وجانباز را تبریک گفت.
کد خبر: ۵۹۲۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶ 18 April 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی متن پیام محمد رضا صالحی به شرح ذیل است:
فرارسیدن اعیاد شعبانیه امسال، با چند مناسبت مهم دیگر تقارن پیدا کرده که ضرورت پاسداشت با شکوه تر آن را دوچندان کرده است. هم زمانی تقریبی روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با روزهای پاسدار و جانباز و سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بطن خود واجد پیام های معناداری است.
29 فروردین ماه یادآور اقدام دوراندیشانه حضرت امام خمینی(ره) در حفظ کیان ارتش و صدور پیام تاریخی فروردین 58 است که دشمنان خارجی و مزدوران داخلی آن ها را که ندای انحلال ارتش سر می دادند، مأیوس کرد. ارتش جمهوری اسلامی ایران از آن تاریخ ثابت کرد که به واقع، یک نیروی نظامی مردمی، متعهد و مکتبی است و با دلاورمردی های مثال زدنی، در 8 سال جنگ تحمیلی در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و حفظ استقلال و تمامیت ارضی و کلیت نظام برخاسته از رأی و نظر آحاد ملت، حماسه های به یاد ماندنی آفرید.
تقارن روز پاسدار امسال با سالروز تأسیس سپاه پاسداران نیز که از اصیل ترین نهادهای مولود انقلاب است، جلوه ای از آرمان های متعالی انقلاب اسلامی در بهمن 57 را با خود دارد. نهادی که با گرد هم آمدن شماری از با اخلاص ترین نیروهای جهادی شکل گرفت و امروز آن نهال بارور به درخت تنومندی تبدیل شده است؛ سبزپوشانی که در راه حفظ استقلال و امنیت ایران اسلامی و نظام جمهوری اسلامی، به عنوان میراث گرانسنگ حضرت امام(ره) و دستاورد سال ها مبارزه ملت بزرگ ایران با مظاهر استبداد و استعمار، از هیچ مجاهدتی فروگذار نمی کنند.
هم چنین روز جانباز فرصت شایسته ای است برای تجلیل پاکبازانی که هستی خویش را در راه آرمان های انقلاب در طبق اخلاص نهادند و دوشادوش همراهان شهیدشان در عرصه جهادی مقدس خوش درخشیدند و یادگاران آن دوران پر شکوه و حماسی هستند.
امروز با گذشت 4 دهه از پیروزی انقلاب، ارتش و سپاه به عنوان دو بازوی نظام جمهوری اسلامی در کنار دیگر نیروهای مسلح کشورمان با وحدت و همدلی در راه صیانت از امنیت کشور و حراست از مرزهای مکتبی و جغرافیایی و نیز، مشارکت در سازندگی و سرافرازی روزافزون ایران اسلامی از هیچ کوششی دریغ نمی کنند و یقینا ملت بزرگ ایران هم این تلاش ها را ارج می نهد.
دیپلمات های انقلابی دولت تدبیر و امید هم به اتکای همین قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح کشورمان توانسته اند در جبهه دیپلماسی در برابر زورگویی قدرت های بزرگ جهان به خوبی ایستادگی کنند و از حقوق حقه ملت بزرگ ایران در عرصه دشوار سیاست بین الملل پاسداری نمایند.
اینجانب ضمن تبریک زادروز فرخنده حضرت امام حسین(ع)، اباالفضل العباس(ع) و امام عارفان حضرت سجاد(ع)، یاد و خاطره همه شهدای دوران دفاع مقدس به ویژه شهدای گرانقدر ارتش و سپاه در خراسان شمالی را گرامی می دارم و فرارسیدن این ایام را به یکایک فرماندهان و کارکنان این نیروها و خانواده غیور آن ها تبریک می گویم و از خداوند قادر متعال برای همه آن ها سعادت و سرافرازی در ایفای مأموریت های پیش رو مسئلت دارم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار