رضا رضایی ؛
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی برنامه های اجرا شده حوزه شعر و ادب این اداره کل در سال ٩٦ را اعلام کرد.
کد خبر: ۵۹۲۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷ 18 April 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ رضا رضایی، فعالیت های حوزه شعر و ادب این اداره کل را در قالب برگزاری جشنواره ها، کارگاه های آموزشی، محافل ادبی، اردوهای فرهنگی وهنری و حمایت از آثار ادبی تشریح کرد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره های مختلف در حوزه شعر افزود: برگزاری ششمین جشنواره استانی داستان کوتاه در اسفراین، برگزاری دومین جشنواره استانی شعر کوتاه در مانه و سلمقان، جشنواره ملی مشاعره رضوی و شب شعر منطقه ای رضوی از جمله جشنواره های برگزار شده در سال ٩٦ به شمار می رود.

رضایی همچنین برگزاری اردوی تفریحی فرهنگی شاعران خراسان رضوی و شمالی، برگزاری نخستین شب شعر استانی اقوام در شیروان، حمایت از چاپ و خرید ٢٠ عنوان کتاب شعر از شاعران استان را از دیگر فعالیت های حوزه شعر و ادب برشمرد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته بزرگداشت استاد احمد شاهد و احمد عضدی از مفاخر حوزه شعر و ادب در بجنورد برگزار و از زحمات چندین ساله آنها در این حوزه تقدیر و تشکر شد.

رضایی در خاتمه به فعالیت ١٢ انجمن ادبی فعال در حوزه شعر وادب استان اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات نقد و بررسی شعر و ادبیات داستانی به صورت هفتگی و مستمر در این انجمن ها، برگزاری کارگاه داستان با حضور استاد قاسمعلی فراست از اساتید به نام حوزه داستان کشور از اهم اقدامات انجام شده از سوی انجمن های ادبی فعال در خراسان شمالی می باشد.

رضایی با ابراز خرسندی از فعالیت های حوزه شعر استان درسال ٩٦ گفت: معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان همانند سال های گذشته در سال جاری فعالیت ها و برنامه های متنوعی در حوزه شعر استان برگزار خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار