استاندار در جمع اعضای شورای استان و روسای شوراهای شهرستان ها:
استاندار خراسان شمالی با بیان این که نگاه مدیریتی ما به حوزه شوراها نگاه رفاقتی است نه رقابتی، گفت: وفاق بین مدیریت های محلی با مدیران استانی و ملی برای پیشبرد برنامه های توسعه ای استان ضروریست.
کد خبر: ۵۹۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ 18 April 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسن شمالی، محمدرضا صالحی تصریح کرد: بسیاری از اختیارات مدیریت های دولتی باید به مردم و شوراها تفویض شود؛ هم چنین شوراهای فرادست می توانند با دعوت از مدیران کل استان مشکلات مردم را با آن ها مطرح کنند و اگر برطرف نشد، استانداری یا فرمانداری ها در نقش حکمیت ورود پیدا می کنند.
مقام عالی دولت در خراسان شمالی به دیدارهای متعدد خود با اقشار مختلف و سفرهای کاری به شهرستان های هشتگانه استان هم اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته به هر شهرستان استان بین 5 تا 8 بار سفر کردم و در مدت سپری شده از سال جدید هم 11 بار به مناسبت های مختلف در برنامه های شهرستان ها حضور یافته ام و ملاقات های عمومی مردمی را نیز هم چنان در دستور کار داریم.
رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان این که به هیچ وجه برگشت اعتبارات از استان نداشته ایم، به برخی از نکات و دغدغه های مورد اشاره حضار جلسه اشاره کرد و گفت: با تمهیداتی که اتخاذ شد، امسال گازرسانی به تمام روستاهای استان در بخش خانگی به اتمام می رسد و در بخش راه ها نیز اعلام کرده ایم اولویت ما در استان حذف نقاط حادثه خیز است.
صالحی با بیان این که لفظ بحران در موضوع آب را کنار گذاشتیم چون شرایط بحرانی بالاخره به حالت عادی باز می گردد، ادامه داد: اما در خصوص مسئله آب باید بدانیم که این شرایط تداوم دارد؛ لذا از دی ماه گذشته تدوین برنامه سازگاری با کم آبی در استان را مصوب و ابلاغ کردیم در حالی که وزارت نیرو اقدام مشابه برای کل کشور را پس از ما عملیاتی کرد.
وی با افزودن این که حفظ منابع آب برای نسل های آینده به فرهنگ سازی مستمر نیاز دارد، از اعضای شوراهای اسلامی در استان خواست مردم و بهره برداران بخش کشاورزی را از شرایط موجود آگاه کنند. وی اضافه کرد: محدودیتی در اجرای طرح های نوین آبیاری و توسعه کشت گلخانه ای در استان نداریم و برای هر شهرستان نیز ایجاد حداقل یک شهرک گلخانه ای را هدفگذاری کرده ایم.
علیرضا حسین آبادی رئیس شورای اسلامی استان نیز در این نشست، ضمن بیان برخی دغدغه های اعضای شوراهای اسلامی، از همراه بودن اعضای این شوراها با دولت و مسئولان استان خبر داد و پیگیری های مهندس صالحی برای تدوین سند ملی بازآفرینی شهری خراسان شمالی را ستود و آن را مایه تحسین نماینده شورای عالی استان ها معرفی کرد.
دیگر اعضای حاضر در این نشست هم ضمن قدردانی از خدمات نظام اسلامی به ویژه دولت تدبیر و امید در شهرستان ها و مناطق مختلف استان، هر کدام به بیان مهم ترین دغدغه های موکلان خود در این مناطق پرداختند و از استاندار خراسان شمالی برای حل مشکلات و کمبودها مساعدت خواستند./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار