مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی؛
۲۳ دانش‌آموز نخبه درزمینهٔ های قرآنی، ورزشی، علمی و اختراع تحت حمایت کمیته امداد استان خراسان شمالی قرار دارند.
کد خبر: ۵۹۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲ 18 April 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از سایت خبری کمیته امداد، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اعلام اینکه هم‌اکنون شش هزار و ۴۶۷ دانش‌آموز محروم و نیازمند تحت حمایت این نهاد هستند، گفت: این نهاد در تلاش است با ارائه خدمات مناسب و هدفمند، آینده تحصیلی و شغلی این دانش آموزان را تأمین کند.
اهرابی بابیان اینکه ۲۳ دانش‌آموز نخبه درزمینهٔ های قرآنی، علمی، اختراع و ورزشی تحت حمایت کمیته امداد این استان قرار دارند، افزود: از مجموع این افراد ۱۴ نفر دختر و ۹ نفر نیز پسر هستند که هفت نفر از این دانش آموزان در روستاهای محروم این استان سکونت دارند.
وی بیان کرد: از مجموع دانش آموزان نخبه ۱۶ نفر در مقطع راهنمایی،۲۲ نفر در مقطع دبیرستان  و یک نفر در مقطع ابتدایی در حال تحصیل هستند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه توانمندسازی فکری و فرهنگی خانوارهای تحت حمایت را ازجمله راهبردهای مهم این نهاد بیان کرد و ادامه داد: ارائه تسهیلات آموزشی، هدایت تحصیلی و شغلی متناسب باعلاقه و استعداد، ارائه آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای و فراهم کردن شرایط تحصیل مناسب برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل‌کرده ازجمله برنامه‌های کمیته امداد این استان برای حمایت از دانش آموزان محروم است.
اهرابی با یادآوری اینکه سال گذشته دو میلیارد تومان برای ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی هزینه شد، گفت: این اعتبار درزمینهٔ های کمک‌هزینه تحصیلی، تقویت بنیه تحصیلی، کلاس‌های آمادگی کنکور، کمک‌هزینه تحصیلی دانش آموزان نخبه و استعداد برتر و مشاوره و راهنمایی تحصیلی این افراد هزینه شده است.
وی در ادامه خدمات فرهنگی ارائه‌شده به دانش‌آموزان تحت حمایت این نهاد را درزمینهٔ های تأمین هزینه نوشت‌افزار و کتب درسی‌، تأمین پوشاک، تقویت بنیه تحصیلی، معرفی دانش‌آموزان به خوابگاه‌های شبانه‌روزی، کمک‌هزینه راه‌یابی به دانشگاه، تأمین لوازم آموزشی رشته‌های فنی‌ و حرفه‌ای، کمک‌هزینه ایاب‌وذهاب، توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر، هزینه ثبت‌نام در مدارس و مشاوره تحصیلی بیان کرد.
اهرابی در ادامه با تأکید بر اهمیت توانمندسازی مددجویان تحت حمایت این نهاد، گفت: هم‌اکنون توانمندسازی مددجویان این نهاد با ایجاد مشاغل پایدار و درآمدزا در مدت‌زمان مشخصی انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار