رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: 26میلیارد و500 میلیون ریال تسهیلات برای بهسازی، بازسازی، خرید علوفه به دامداران استان که در زلزله اردیبهشت ماه سال گذشته آسیب دیدند، پرداخت شد.
کد خبر: ۵۹۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱ 19 April 2018

عبدالحسین نامور پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این میزان تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی امید با نرخ 4 درصد و بازپرداخت پنج ساله به 121 نفر از دامداران خراسان شمالی در بازه زمانی یکساله پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته بر اثر حوادث طبیعی 4 هزار و 780 میلیارد ریال به بخش های مختلف کشاورزی این استان خسارت وارد شد گفت: 20 میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت به کشاورزان مصوب شده بود که به علت تخصیص نیافتن اعتبارات بحران تاکنون مبلغی برای خسارت پرداخت نشده است.
نامور بیشترین بخش خسارت دیده را در بخش زراعت عنوان کرد و افزود: بیشترین عامل خسارت در این استان به ترتیب خشکسالی با 2 هزار و 180 میلیارد ریال، سرمازدگی با هزار و 640 میلیارد ریال و زلزله با 360 میلیارد ریال بوده است.
رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در حوادث طبیعی سال گذشته شیروان با 35 درصد خسارت، مانه و سملقان با 27.4 درصد، بجنورد با 13.2 درصد و فاروج با 12.8 درصد بیشترین مناطقی بودند که خسارت کشاورزی به آنان وارد شد.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح حدود 40 هزار هکتار باغ و مابقی زراعت است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار