آتش نشانان در حالی سمبل های امدادرسانی در حوادث و خاموش کردن آتش ها شناخته می شوند که این قشر در خراسان شمالی بویژه در شهرهای کوچک با کمبود های زیادی دست و پنجه نرم می کنند و آتش کمبود ها در ایستگاه های آتش نشانی استان زبانه می کشد.
کد خبر: ۵۹۲۹۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳ 19 April 2018

آتش نشانان، همواره به عنوان فرشتگان نجات در جامعه مطرح هستند اما این فرشتگان در استان با مشکلات فراوان در امدادرسانی ها رو به رو هستند.
مشکلات آتش نشانان و نواقص در ایستگاه های آتش نشانی استان یکی دو تا نیست از نبود یا کمبود ناوگان مناسب آتش نشانی، نبود لباس ویژه برای آتش نشانان گرفته تا نبود راننده در ایستگاه های آتش نشانی، مواردی است که شهرها و شهروندان را تهدید می کند.
دلهره انگیز است وقتی بدانیم بیشتر راننده های آتش نشانی در شهرهای کوچک، گواهینامه رانندگی برای استفاده از ناوگان آتش نشانی را ندارند اما به ناچار برای امداد رسانی در حادثه ها، اقدام به رانندگی می کنند.
این آتش نشانان به علت ناتوانی در رانندگی، هر آن ممکن است دچار حادثه شوند آن وقت است که بدهکار هم می شوند که چرا بدون داشن مهارت و بدون کسب گواهینامه اقدام به رانندگی کرده اند و مرتکب تخلف شده اند.

* تجهیزات آتش نشانی در حد صفر
مسئول آتش نشانی شهر راز بیان اینکه تجهیزات آتش نشانی این شهر در حد صفر است گفت: شهرهای کوچک با کمبود ها و مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند که کمبود و یا نبود راننده یکی از مهم ترین آنان است.
غفور وحیدی اظهار کرد: شهر راز با 120 هزار نفر جمعیت تنها یک دستگاه خودروی آتش نشانی دارد و در هر شیفت، تنها یک نفر نیروی انسانی مشغول به فعالیت است و این امر، امدادرسانی ها را با مشکل جدی روبه رو کرده است.
وی تصریح کرد: شهرداری راز، هنوز دستگاه های تنفسی مناسب برای آتش نشانی تهیه نکرده در حالی که تامین ایمنی، نخستین لازمه هر امداد رسانی است.
مسئول آتش نشانی شهر راز اظهار کرد: آتش نشانی، شغل سخت و زیان آور است و آتش نشانان با استرس های زیادی روبه رو هستند و در حالی که انتظار می رود ایمنی شهروندان را تامین کنند، خود در اجرای وظایف، ایمنی لازم را ندارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار