عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام اخیر دولت برای تک نرخی شدن ارز گفت: همه باید از این تصمیم سنجیده حمایت کنیم.
کد خبر: ۵۹۳۲۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷ 20 April 2018

هادی قوامی جمعه در نشست شماری از مدیران بخش خصوصی استان خراسان شمالی در اتاق بازرگانی بجنورد اظهار کرد: البته نرخ 42 هزار ریالی برای ارز، نرخ ثابت نیست و دولت و بانک مرکزی نیز توضیح دادند که نرخ شناور است و تغییر می کند.
وی با بیان اینکه تغییر نرخ ارز، بودجه را تحت تاثیر قرار می دهد، افزود: نرخ ارز در بودجه، 35 هزار ریال دیده شده است اما اکنون دولت ارز را 42 هزار ریال می فروشد و در این وضعیت هفت هزار ریال بابت هر دلار، بیشتر وارد خزانه می شود.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون بیشتر به مشارکت صادرکنندگان و وارد کنندگان نیاز داریم.
وی با اشاره به لزوم استفاده از توان کارشناسی بخش خصوصی در تصمیم گیری درست گفت: قانون فضای کسب و کار برای این است که صدای بخش خصوصی شنیده شود و نظرات این بخش با ملاحظه های کارشناسی در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها بازتاب داشته باشد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: اگر صدای بخش خصوصی را بشنویم خطاها و اشکال در تصمیم گیری ها کمتر می شود.
وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در شرایط فعلی، تولید پر زحمت ترین کار در کشور است گفت: به یقین هم اکنون فعالیت در این بخش، دلسوزی برای توسعه کشور است زیرا در منطق اقتصادی، شخص در این شرایط سرمایه را در تولید هزینه نمی کند.
قوامی با اشاره به اینکه طرحی در کمیسیون اقتصادی مجلس درباره ارز در حال طراحی است گفت: هفته آتی نیز سه قوه در نشستی در مجلس، در باره حل مسائل کشور و توجه به شوک ارزی بررسی های لازم را انجام می دهند.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اتاق بازرگانی و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی، پیشنهادها را ارائه دهند زیرا اگر نظرهای کارشناسی مطرح شود راه حل ها راحت تر بررسی می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار