استاندار در جمع منتخبان شیروان:
استاندار در سفر به شیروان و در نشست با منتخبان این شهرستان گفت: امسال، سال دستیابی به اهدافی است که برای خروج استان از عقب ماندگی در شاخص های توسعه ای ترسیم کرده بودیم تا همه شرایط برای جهش اقتصادی خراسان شمالی مهیا شود.
کد خبر: ۵۹۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴ 20 April 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی خاطرنشان کرد: سال گذشته بر اساس آمارهای رسمی دستگاه های کشوری، خراسان شمالی در تمام شاخص های عملکردی اقتصادی رتبه تک رقمی کسب کرد، ولی با توجه به عقب ماندگی تاریخی این حوزه، برای جبران کاستی ها باید بیش از گذشته با همدلی و هم افزایی همه دست اندرکاران تلاش کنیم.
وی با بیان این که سال ۹۶ حداقل ۲۰درصد بیش از سهمیه تعیین شده در استان شغل ایجاد کردیم، تصریح کرد: امسال را هم سال نشاط، سال افزایش اشتغال و مدیریت های جوانان و بانوان و سال حمایت از تولیدکنندگان هدفگذاری کرده ایم.
صالحی یادآور شد: سهمیه اشتغال زدایی استان در سال گذشته ۸ هزار و ۶۸۰ نفر ولی هدفگذاری ما ۱۰ هزار شغل بود و با این همه، توانستیم ۱۱هزار و ۶۰۰ شغل ایجاد کنیم.
استاندار با اشاره به ورود کشور به دوره کم آبی تاکید کرد: برنامه سازگاری با کم آبی در استان در دست اجراست و به کمک مردم، مدیریت بهره برداری از چاه های آب کشاورزی را بهینه سازی می کنیم.
وی ادامه داد: تا سال۱۴۰۰ باید ۱۰درصد از مصرف آب کشاورزی در استان بدون کاهش سطح زیرکشت یا میزان تولید بکاهیم و برای تحقق این هدف، به هیچ وجه در ارائه تسهیلات و کمک ۸۵درصدی بلاعوض دولت برای اجرای طرح های نوین آبیاری محدودیت نداریم. 
مقام عالی دولت در استان هم چنین درباره مشکلات ناشی از بدهی بانکی واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: هیچ واحد تولیدی به دلیل بدهی نباید تعطیل شود و قضات توجه کنند که این تاکید رئیس قوه قضائیه هم بوده است. وی با اشاره به رایزنی خود با دادستان مرکز استان برای راه اندازی شعب تخصصی رسیدگی به این پرونده ها، افزود: بانک ها نیز پیش از هر اقدام، شکایت خود را ابتدا به استانداری ارسال کنند تا برای بدهی معوق تولیدی ها چاره اندیشی شود.
صالحی هم چنین به برخی از مهم ترین طرح های در دست اجرا در شیروان اشاره کرد و گفت: ورزشگاه ۳هزار نفره تا سال آینده، تکمیل و احداث جاده اوغاز به باجگیران هم در ادامه مسیر اسفراین به شیروان، با تمهید مقدمات آن آغاز می شود.
وی هم چنین بر توسعه کشت گلخانه ای و گیاهان دارویی، حل مشکل پرداخت وام به متقاضیان طرح های دامپروری، تامین زیرساخت معادن استان مثل راه و برق با بودجه دولتی، گسترش مشاغل بخش خدمات به ویژه حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، کمک به کشاورزان خسارت دیده و پیگیری پرداخت غرامت بیمه محصولات به آنان تاکید کرد.
فرماندار شیروان نیز در این نشست به تشریح برنامه های عملیاتی سال جاری در دو بخش دولتی و خصوصی پرداخت و این برنامه ها را در راستای افق توسعه استان و شهرستان توصیف کرد.
امین رضا مرآتی ایجاد دهکده توریستی در بیگان، مجتمع ۲۲۰هکتاری کشت گیاهان مقاوم به خشکی در دهستان جیرستان، چند مجتمع بزرگ دامپروری صنعتی، توسعه کشت گیاهان دارویی و محصولات گلخانه ای، اجرای طرح بازمعماری شهری و احداث دو پارک باستانی و جنگلی را از این جمله دانست. وی هم چنین اجرایی کردن اسناد مدیریت بحران و توسعه اجتماعی شهرستان، توانمندسازی اقتصاد عشایر، ساخت جاده اوغاز به باجگیران، اجرایی شدن پالایشگاه بنزین یورو۵ و باند اضطراری را از دیگر برنامه ها و طرح های سال جاری در شیروان برشمرد.
حجت الاسلام کوثری امام جمعه شیروان نیز لزوم برنامه ریزی دقیق برای تحقق شعار سال را یادآور شد و از استاندار بابت حضور در شهرستان ها و نمازهای جمعه و برگزاری دیدارهای مردمی قدردانی کرد.
نماینده شیروان و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس هم با قدردانی از تلاش شبانه روزی استاندار خراسان شمالی برای توسعه روزافزون استان، فعال تر شدن ستاد مدیریت بحران استان باتوجه به بروز خشکسالی و سرمازدگی و نیز، استمهال وام بانکی کشاورزان را خواستار شد.
عبدالرضا عزیزی تسریع در اجرای محور اوغاز به باجگیران، تکمیل راه اسفراین به شیروان و توسعه اماکن ورزشی شهری و روستایی در شیروان را نیز مورد تاکید قرار داد.
در پایان این نشئت از جانبازان به مناسبت روز بزرگداشت مقام جانباز تجلیل شد.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار