کد خبر: ۵۹۳۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶ 21 April 2018

استخر دانش آموزی فاروج هم انگار به سرنوشت استخر عمومی شهر دچار شده وروزهای خط خورده در تقویم انتظار دانش آموزان و خانواده هایشان سالانه شده و همچنان ادامه دارد.
یک معلم ورزش گفت: آموزش شنا برای دانش آموزان درپایه سوم ابتدایی اجباری شد اما نبود استخر در شهرستان هایی مثل فاروج مانع از اجرایی شدن این قانون است.
وی که خواست نامش در خبر آورده نشود، افزود: کلنگ زنی استخر دانش آموزی شهرستان بارقه های امید را در دل دانش آموزان و خانواده ها ایجاد کرد اما طولانی شدن روند اجرای آن این امید را کم رنگ کرده است.
یکی از شهروندان فاروجی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: نمی دانم چرا برنامه هایی مصوب می شود که زیربنای آن هنوز فراهم نشده است.
یدالله احمدی افزود: برمبنای سیاست های آموزش وپرورش شنا برای دانش آموزان پایه سوم ابتدایی اجباری شد آنهم در شرایطی که شهرستان هایی مثل فاروج محروم از وجود استخر بودند.
وی گفت: با شرایط اقتصادی خانواده ها زمینه سازی برای حضور فرزندانشان در شهرهای دیگر برای استفاده از استخر چندان توجیه پذیر نیست.
احمدی بیان داشت: کلنگ زنی استخر عمومی شهر در سال 89 بارقه های امیدی را برای شهروندان ایجاد کرد اما با گذشت 7 سال از شروع، توپ زمان بهره برداری ازآن در زمین بخش خصوصی و دولتی در حال رفت و برگشت است.
شهروند دیگری گفت: امیدوار بودیم استخر دانش آموزی زودتر از استخر عمومی تکمیل و به بهره برداری برسد.
مسعود عباسی افزود: باید دید چرا طرح های مهم و محرکی مثل استخرهای ورزشی در این شهرستان ناتمام باقی مانده است؛ متولیان چرا از ابزارهای موثر برای تامین اعتبار و تکمیل این طرح ها استفاده نمی کنند.
وی گفت: در مناسبت ها و حضورهای مختلف مسئولان کشوری شاهد هستیم که دفاع مسئولان مربوطه از طرح زمینه ساز اختصاص اعتبارات برای آن می شود اما چرا در شهر فاروج کمتر شاهد این روند هستیم ؟
شهروند دیگر ی گفت: مهرماه سال 95اعلام شد درصورت برطرف شدن مشکل انشعابات آب و برق، طرح استخر دانش آموزش فاروج در دهه فجر تحویل داده می شود و در غیر این صورت، تا پایان سال 96 دانش آموزان از این فضا برخوردار می شوند.
رضا نجاتی افزود: سال به پایان رسید و وعده ها محقق نشد و هنوز هنگام عبور از کنار بنای این طرح، شاهد ساختمانی ناتمام هستیم آیا به واقع فقط برطرف نشدن مشکل انشعابات مانع از برخورداری دانش آموزان از این طرح است؟
رئیس آموزش وپرورش فاروج گفت: ساخت استخر دانش آموزی در شهرستان در حوزه اداره کل تجهیز و نوسازی است و آموزش وپرورش بهره بردار است.
مجید معتمدی افزود: با توجه به نبود استخر استاندارد در شهر دانش آموزان شهرستان از فرصت استفاده از این فضا محرومند.

*روبان افتتاح استخر دانش آموزی فاروج مهرماه باز می شود
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: برای سال 96 از دو منبع اعتباری قریب به 10 میلیارد ریال برای استخر دانش آموزی فاروج اختصاص یافته بود که هنوز تخصیص آن نیامده است.
ابوالقاسم بابایی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه پیگیر تامین اعتبارات سفر رهبری هستیم بیان داشت: اگر این اعتبارات تخصیص یابد طبق برنامه ریزی که انجام شده برنامه ها ادامه می یابد و با توجه به اینکه هزینه های انشعابات استخر از همین اعتبارات پیش بینی شده بهره برداری از این طرح مهرماه امسال خواهد بود.
بابایی مقدار پیشرفت فیزیکی این طرح را 65 تا 70 درصد عنوان کرد و گفت: پیش بینی ما تخصیص زودهنگام اعتبارات بویژه از منبع اعتبارات رهبری بود اما نه تنها برای این طرح که برای مجموع طرح های استان از این منبع رقمی تخصیص نداشتیم.
وی یادآورشد: در مهرماه علاوه بر استخر دانش آموزی فاروج استخرهای ناتمام دانش آموزی شهرستان های دیگر استان هم به بهره برداری می رسد.
بر مبنای سیاست های آموزش و پرورش، آموزش ورزش شنا برای دانش آموزان پایه سوم ابتدایی اجباری شد در همین راستا طرح استخر دانش آموزی فاروج با یک هزار و416 متر دارای بخش های سونا، جکوزی ویک سالن بدنسازی در سال 90 آغاز شد این در حالیست که استخرعمومی شهرستان هم از مصوبات دور دوم سفر هیات دولت نهم و دهم به شهرستان فاروج، در سال 89 با یکهزار و 150 متر مربع زیربنا کلنگ زنی شد و هم اکنون با 50 درصد پیشرفت فیزیکی تعطیل است.
شهرستان 52 هزار نفری فاروج در 90 کیلومتری شرق بجنورد واقع است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار