پیکر آیت الله حبیب الله مهمان نواز نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با حضور گسترده اقشار مختلف مردم سه شنبه در بجنورد تشییع و خاکسپاری شد.
کد خبر: ۵۹۵۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳ 24 April 2018

در آیین تشییع این عالم ربانی، آیت الله شاهرودی و عالمی نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، استاندار، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، ائمه جمعه و سایر مدیران کل دستگاه های اجرایی حضور داشتند.
پیکر آن عالم جلیل القدر از مسجد انقلاب تا مصلی امام خمینی (ره) مرکز خراسان شمالی تشییع و اقامه نماز میت توسط حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در این مکان انجام شد.
پیکر مرحوم آیت الله مهمان نواز، امام جمعه سابق بجنورد، پس از اقامه نماز میت به آرامگاه امامزاده سیدعباس(ع) انتقال و در این مکان خاکسپاری شد.
مراسم ترحیم و نثار فاتحه برای آن مرحوم نیز روز پنجشنبه، ششم اردیبهشت ماه جاری از ساعت 10:00 صبح در محل امامزاده سید عباس (ع) برگزار می شود.
همچنین مراسم ترحیمی از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در شامگاه پنجشنبه، ششم اردیبهشت ماه جاری در محل حسینیه شهدا (جنب مصلی امام خمینی(ره)) برگزار می شود.
نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، سال 1305 در روستای 'کاریزک کال' نیشابور در خانواده‌ای کشاورز متولد شد. پدرش از نظر موقعیت اجتماعی مورد احترام مردم روستا بود و در رفع مشکلات و حل اختلافات مردم نقش بسیار موثری داشت و به روحانیت بسیار علاقه‌ مند بود و میزبانی و اکرام روحانیونی را که به روستا می‌آمدند، بر عهده می گرفت.
آن عالم ربانی، تحصیلات مقدماتی را ابتدا در مکتبخانه گذراند و سپس برای تحصیل علوم حوزوی عازم مدرسه گلشن شد و سپس سطوح نهایی حوزه را در مشهد سپری کرد.
وی از جمله شخصیت‌های برجسته و تاثیرگذار در بین مردم خراسان شمالی بود و در زمان مبارزات قبل از پیروزی انقلاب نقش اساسی در هدایت مردم خراسان به ویژه بجنورد داشت.
آیت الله مهمان نواز، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در هجدهم شهریورماه سال 1359، با حکم حضرت امام خمینی به عنوان امام جمعه بجنورد منصوب شد و از اولین دوره تشکیل مجلس خبرگان رهبری در آذرماه 1361 هم تا به امروز، یکی از نمایندگان استان های خراسان در این مجلس بود.
ایشان پس از 32 سال اقامه نماز شهر بجنورد، به علت کهولت سن و وضع جسمانی ضعیف، از این سمت کناره گیری کرد.
این عالم فرزانه عصر یکشنبه در سن 92 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار