رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه خراسان شمالی خبر داد
رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه خراسان شمالی از برگزاری چهارمین جشنواره خوارزمی نوجوان در خراسان شمالی خبر داد و این جشنواره را فرصتی برای رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های دانش آموزان دانست.
کد خبر: ۵۹۶۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ 25 April 2018

معصومه روحانی در گفتگو با خبرنگاران در بجنورد در حاشیه جشنواره نوجوان خوارزمی اظهار کرد: جشنواره خوارزمی برای نوجوانان فرصتی برای رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های دانش آموزان ایجاد می‌کند.

رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه خراسان شمالی در ادامه افزود: این جشنواره در سه مرحله آموزشگاهی، شهرستانی و استانی برگزار می‌شود که هم‌اکنون به‌صورت استانی امروز در نیمه اول اردیبهشت‌ماه در حال برگزاری است.

وی از اهداف این جشنواره را ارتقای دانش، مهارت و نگرش دانش آموزان درزمینهٔ پژوهش و شیوه کشف و حل خلاقانه مسائل عنوان کرد.

روحانی همچنین از زبان انگلیسی (ایفای نقش)، ادبیات فارسی، آزمایش‌های علوم، پژوهش و دست سازه و بازارچه به‌عنوان محورهای این جشنواره یادکرد.

وی با اشاره به اثرات مثبت این جشنواره گفت: کیفیت‌بخشی به فرآیند یاددهی و یادگیری مبتنی بر تدریس پژوهش محور، موقعیت محور مطابق با برنامه درس ملی، کاربردی کردن دانش و ارتباط دادن آن با نیازهای جامعه و موقعیت‌های زندگی، توجه ویژه به دستاوردهای علمی و عملی دانش آموزان برای ورود به میدان رقابت‌های علمی و تنوع‌بخشی به محیط‌های یادگیری از دیگر ویژگی‌های مثبت و مهم این دست جشنواره‌ها محسوب می‌شود.

رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه خراسان شمالی در ادامه بیان کرد: در مرحله استانی، بازارچه به‌صورت غیرحضوری داوری می‌شود و محور سازه در قالب 65 تیم، آزمایش‌های علوم در قالب 27 تیم به مدت دو روز در پژوهش سرا باهم به رقابت می‌پردازند.

وی همچنین افزود: محور زبان انگلیسی در قالب 30 تیم و محور پژوهش در قالب 25 تیم به مدت یک روز در محل دبیرستان حضرت معصومه و محور احساس واژه‌ها به مدت یک روز در محل کانون ریحانه به رقابت خواهند پرداخت.

روحانی با اشاره به اینکه این مرحله در سطح استانی در حال برگزاری ست، تعداد شرکت‌کنندگان را حدود 450 نفر در 6 محور اعلام کرد.

رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه خراسان شمالی در خصوص داوری این جشنواره تصریح کرد: در هر محور 3 نفر داور به قضاوت می‌پردازند و میانگین 30 درصد بالاترین امتیازات به‌عنوان برگزیدگان استانی انتخاب می‌شوند که از منتخبین در آذرماه در جشن رویش تقدیر خواهد شد.

وی در پایان گفت: از هر محور یک تیم برای حضور در مرحله کشوری انتخاب می‌شود که مرحله کشوری نیز در مردادماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است پیش از ظهر امروز چهارمین جشنواره نوجوان خوارزمی در محل پژوهش سرای دانش‌آموزی بجنورد با شرکت 450 دانش‌آموز برگزار شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار