استاندار خراسان شمالی:
استاندار خراسان شمالی گفت:پنج صدم درصد اعتبارات هزینه ای استان که در مجمع مشورتی زنان به تصمیم گیری در حوزه های مختلف می رسند، به این حوزه اختصاص خواهد یافت تا برای بخش هایی همچون آموزش، پژوهش و...هزینه شود.
کد خبر: ۵۹۶۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱ 25 April 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در جلسه افتتاح مجمع مشورتی زنان استان با حضور مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده اظهار داشت:بانوان در تعابیر دینی، خلاف خرافات مطرح شده، با مردان برابر هستند و برای ایجاد وحدت، تسکین، محبت و... این دو در کنار یکدیگر می توانند جامعه را بسازند.
وی در بخش دیگر سخنان خود بار دیگر تاکیدی بر اختصاص 30 درصدی پست های مدیریتی به حوزه زنان داشت و افزود: باید مدیران به این موضوع توجه و اهمیت بیشتری دهند.
وی با بیان این که شعار "زنده باد مخالف من" را باید در اولویت امور خود قرار دهیم، تصریح کرد: در زمان معارفه بنده به عنوان استاندار خراسان شمالی از تمام نشریات استان خواستم تا در انتشار مطالب خود از مدیران، انصاف به خرج دهند که خوشبختانه تا به امروز 99 درصد مطالب، مخالفت ها و نقدهای برای مدیران با تاکید بر انصاف انجام گرفته است.
استاندار خراسان شمالی با افزودن این که شایسته سالاری وظیفه ماست، ادامه داد: تبلیغات گروه ها به ویژه در غرب این گونه نشان می دهد که ایران مخالف حقوق بشر است و این در حالیست که در برخی جوامع غربی اسمی از زنان برده نمی شود.
صالحی خاطرنشان کرد: ضمن این که هر کاری که در قسمت حوزه زنان انجام می دهیم، جزئی از وظایف ما تلقی می شود و لذا افتتاح مجمع مشورتی زنان استان را در راستای پیشبرد اهداف زنان نیز بسیار مهم و موثر می دانیم.
وی در ادامه سخنان خود پیشنهاد احصاء آسیب های اجتماعی و ارائه راهکارهای لازم برای کاهش این آسیب ها در این مجمع را داد و خواستار پیگیری و بررسی این مساله شد.
صالحی اظهار داشت: خراسان شمالی پایلوت گفت و گوی ملی خانواده شد و معتقدیم که خانواده ها باید با یکدیگر صحبت کنند و در کنار یکدیگر و باهم مسائل و مشکلات را حل کرده تا به نشاط اجتماعی دست یابند.
وی تصریح کرد:خراسان شمالی در بخش های مختلف مادی، معنوی، نیروی انسانی، توانمندی های اجتماعی، توانمندی های بالقوه ای دارد که باید به فعلیت برسد.
صالحی بیان کرد: سال 97، سال شادابی و نشاط اجتماعی و اشتغال با هدفگذاری های تعریف شده خواهد بود که امیدواریم پررنگ تر شدن چنین مسائلی را در حوزه زنان و جوانان بیشتر مشاهده کنیم.
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده نیز در این نشست اظهار داشت: مجمع مشورتی بانوان و خانواده با هدف اصلی ارائه نظرات مشورتی زنان فرهیخته، فعال و نخبه در حوزه های مختلف برای توانمند سازی و ارتقای وضعیت زنان در استان و یاری رساندن حوزه بانوان و خانواده طراحی شده است.
فریبا نظری پورکیایی اظهار داشت:پژوهش های بسیاری نشانگر این مساله است که در کشور افراد میل و رغبت کمتری به انجام کارهای گروهی دارند و این در حالیست که این مساله در سال های اخیر بدین شکل تغییر کرده است.
وی خاطرنشان کرد: تشکیل مجمع مشورتی زنان می تواند گام مهمی برای انجام کارهای گروهی باشد که در کنار این موضوع تمام زنان نخبه می توانند از اندیشه های یکدیگر در حوزه های مختلف بهره مند شوند.
نظری پورکیایی با بیان این که تشکیل مجمع مشورتی زنان خراسان شمالی نشان از تدبیر و درایت استاندار است، افزود:استاندار خراسان شمالی فردی با تدبیر است که جایگاه ویژه ای را برای حوزه زنان قائل است.
وی اظهار داشت:حوزه جامعه شناسی ارتباط تنگاتنگی با حوزه سلامت جسم و روان دارد و احساس شادکامی تنها به ثروت مادی ختم نمی شود بلکه امنیت و نبود تبعیض در جامعه به خصوص برای حوزه زنان بیشتر اهمیت دارد.
پورکیایی افزود: کار در حوزه زنان فرابخشی و غیر سیاسی است زیرا داشتن نگاه سیاسی به این حوزه آسیب رسان است اما این بدین معنا نیست که سطح آگاهی سیاسی زنان ما کاهش یابد.
وی بیان کرد:خراسان شمالی جزو استان های پیشرو در مدیریت زنان است که می تواند از این ظرفیت زنان و دهیاران زن در حوزه اطلاع رسانی و آموزش در زمینه الگوی منابع انرژی به ویژه مصرف بهینه آب استفاده کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار