معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاوزی خراسان شمالی با بیان اینکه سالانه بیش از هفت هزار تن محصولات گلخانه ای در این استان تولید می شود گفت: تاکنون 37 هکتار گلخانه در این استان ساخته شده است.
کد خبر: ۵۹۶۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶ 26 April 2018

محمد جواد تشکری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه سال گذشته 13 هکتار توسعه گلخانه در اراضی کشاورزی داشته ایم اظهار کرد: هم اکنون 130 واحد گلخانه ای در این استان وجود دارد که بیشتر آنان مربوط به کشت سبزی و صیفی جات است.
وی گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش منابع آبی باید از محصولات پرآب طلب خودداری شود و کشت در فضای باز را به سمت گلخانه ای سوق داد چرا که افزایش تولید، اشتغالزایی و کاهش مصرف آب را به دنبال دارد.
تشکری افزود: میزان بارش باران در سال جاری در مقایسه با بلند مدت 42 درصد کاهش دارد که پدیده خشکسالی در این استان مشهود است و با وجود بارندگی های اخیر تا حدودی آبیاری کشت پاییزه جبران شده اما همچنان در بحران کم آبی هستیم.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاوزی خراسان شمالی گفت: در سال جاری شهرستان های شیروان، اسفراین و فاروج با کمبود شدید آب مواجه اند که کشاورزان باید برخی از کشت های بهاره را در پاییز کشت کنند.
استان 28 هزار کیلومتر مربعی خراسان شمالی بیش از 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد که به علت کاهش نزولات جوی با مشکل کم آبی مواجه شده است.
بر اساس اطلاعات استخراج شده از ایستگاه های شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، در سال آبی جاری تا اواخر فروردین ماه تنها 29.9 میلی متر در استان به ثبت رسیده این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته 46.5 میلی متر و در دراز مدت 63.2 میلی متر بارندگی در استان گزارش شده بود.
میزان بارندگی در سال آبی جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال 35.6 درصد و در مقایسه با دوره آماری بلند مدت 52.6 درصد کاهش داشته است.
در این مدت کمترین بارش ها در ایستگاه جاجرم با 5.5 میلی متر و بیشترین آن در ایستگاه آیرقایه با 71 میلی متر به ثبت رسیده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار