مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سطح زیر کشت زعفران در اراضی کشاورزی استان 563 هکتار افزایش یافت و به بیش از 2 هزار و 700 هکتار رسید.
کد خبر: ۵۹۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 30 April 2018

محمدعلی شریکیان دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران نیاز کم این محصول به آب و درآمدزایی و توسعه اقتصادی را از جمله دلایل استقبال کشاورزان از کشت زعفران عنوان کرد.
وی اظهار کرد: کشت این محصول موجب ایجاد اشتغال شده و ظرفیتی بسیار ارزشمند برای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون توسعه این محصول در حد بررسی سازگاری است گفت: با توجه به کم‌آب طلب بودن زعفران، این گیاه یکی از گونه‌های امیدبخش برای توسعه کشاورزی در استان خراسان شمالی است.
شریکیان با بیان اینکه اقلیم متفاوت و شرایط آب و هوایی مناسب تولید انواع و اقسام محصولات کشاورزی سردسیری، نیمه گرمسیری و گرمسیری را در این استان مهیا ساخته است گفت: همچنین ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی به دلایل گوناگون می تواند اهمیت و نقش بسزای در توسعه فعالیت های کشاورزی و سرمایه گذاری داشته باشد.
تا پایان سال 95 سطح کشت مزارع زعفران در استان خراسان شمالی دو هزار و 190 هکتار(3.1 درصد) کل سطح باغ های استان بود که از این سطح یکهزار و 422 هکتار بارور و 768 هکتار غیر بارور با تولید 8.8 تن در سال است.
شهرستان فاروج از نظر سطح کشت زعفران و تولید رتبه اول استان و شهرستان های اسفراین و شیروان به ترتیب در جایگاه بعدی قرار دارند.
زمان برداشت زعفران در مناطق مختلف استان از اواخر مهرماه آغاز و تا اواخر آبان ماه ادامه دارد.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار