رئیس هیات شطرنج خراسان شمالی:
رئیس هیات شطرنج خراسان شمالی نفرات برتر جام اترک خراسان شمالی را معرفی و این مسابقات را حسن ختام دوره چهارساله ریاست خود عنوان کرد.
کد خبر: ۶۰۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱ 04 May 2018

نقی هجرتی امروز در مسابقات جام اترک به میزبانی بجنورد به خبرنگاران در بجنورد گفت: سومین دوره مسابقات شطرنج آزاد کشوری جام اترک در بجنورد به‌صورت منسجم و تحت نظارت فدراسیون شطرنج، 11 اردیبهشت آغاز و عصر امروز در محل فرهنگسرای شهروند بجنورد خاتمه یافت.

رئیس هیات شطرنج خراسان شمالی در ادامه افزود: این مسابقات به‌صورت کاملاً استاندارد برگزار و تمام نتایج آن در سایت فدراسیون بین‌المللی شطرنج دنیا ثبت می‌شود.

وی تعداد شرکت‌کنندگان را 81 شطرنج‌باز در رده‌های سنی مختلف آقایان و بانوان با سقف ریتینگ 2200 عنوان کرد که از استان‌های مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و سمنان بودند.

 هجرتی در کل میزان اعتبار در نظر گرفته برای جوایز را 8 میلیون تومان عنوان کرد که به نفر اول 12 میلیون ریال، به نفر دوم 10 میلیون ریال و به نفر سوم مبلغ 8 میلیون ریال اهدا شد و نفرات بعدی نیز بر اساس رتبه‌بندی، احکام و جوایزی را به‌صورت نقدی دریافت کردند.

وی تمایز و امتیاز این مسابقات نسبت به دیگر مسابقات را در اختیار گذاشتن خوابگاه رایگان برای شرکت‌کنندگان عنوان کرد.

رئیس هیات شطرنج خراسان شمالی سطح مسابقات را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: این مسابقات در نوع خود بی‌نظیر است و می‌تواند شطرنج‌بازهای استان را با مسابقات و میادین استاندارد آشنا کند و فضا را به سمتی می‌برد که بتوانند تمام فعالیت‌هایشان را در سایت فیده ثبت کنند و برایشان سابقه فنی ایجاد بشود تا بتوانند افزایش ریتینگ داشته باشند.

هجرتی نفرات برتر را به شرح زیر اعلام کرد:

نفر اول مصطفی کرم زاده از بجنورد

نفر دوم ابوالفضل عابدی از مشهد

نفر سوم علی عابدی از تهران

نفر چهارم مهرداد درخشانی از بجنورد

نفر پنجم محمدتقی والسلام از مشهد

نفر ششم رضا محمدی از قوچان

نفر هفتم عباس قادری از اسفراین

نفر هشتم سبحان رحمتی از مشهد

نفر نهم جمال زارع از مشهد

نفر دهم عباس رضاپور از بجنورد

نفر یازدهم و نفر اول خراسان شمالی سیده ملیحه احمدی از شیروان

نفر اول بانوان پانته‌آ رحیمی از گرگان

نفر برتر پیشکسوتان حشمت پروانه لویی از بجنورد

نفر برتر بدون درجه بین‌المللی مسعود روئین فر از اسفراین

نفر اول زیر 12 سال آرتین باغدار از بجنورد

نفر اول زیر 10 سال عرفان احمدی از شیروان

نفر برتر زیر 8 سال امیررضا محمدی از شیروان

نفر برتر زیر 14 سال سید امیررضا رضوی از نیشابور

رئیس هیات شطرنج خراسان شمالی همچنین از پایان دوره چهارساله خود به‌عنوان رئیس هیات شطرنج استان خبر داد و از افزایش مدارس فعال شطرنج در سطح استان از 2 مدرسه به 6 مدرسه، ا فعال کردن هیات های شهرستان در شیروان و مانه سملقان، استارت و جا انداختن جام اترک در سطح کشور، افزایش تعداد درجه‌داران بین‌المللی استان که بیش از 70 نفر هستند و برگزاری کلاس‌های داوری و مربیگری درجه 2 که هم‌اکنون بیش از 30 داور و هم این تعداد مربی درجه 2 در استان داریم، به‌عنوان برخی از فعالیت‌های انجام‌شده خود در مدت چهار سال ریاستش نام کرد.

هجرتی ادامه داد: شعار بنده در زمان آغاز به کار به‌عنوان رئیس هیات توسعه بخش غیردولتی شطرنج، تقویت مدارس و افزایش ریتینگ داران، داوران و مربیان و شرکت در مسابقات بین‌المللی و کشوری بود که محقق شد و برای چهار سال بعدی نیز انشا الله کاندید خواهم شد.

وی در پایان بیان کرد: این مسابقات با حمایت قاطع فدراسیون، اداره کل ورزش و جوانان استان، معاونت فرهنگی شهرداری بجنورد، مدیرکل آموزش‌وپرورش، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت امنیتی سیاسی استانداری خراسان شمالی و شورای شهر بجنورد برگزار شد که از همه این عزیزان کمال تشکر را دارم.

گفتنی است این مسابقات به سرپرستی نقی هجرتی رئیس هیات شطرنج خراسان شمالی و مشاور عالی رئیس فدراسیون و سر داور استاد فیده آقای رضا پاشا نجاتی از خراسان رضوی برگزار شد که ایشان نماینده فدراسیون در این مسابقات نیز بودند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار