مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی خبر داد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از سفر مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به خراسان شمالی خبر داد.
کد خبر: ۶۰۱۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ 06 May 2018

صبح امروز حسین فرخنده در نشست خبری به مناسبت برگزاری همایش ملی اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی در سیره و سبک زندگی امام سجاد در بجنورد از سفر مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خراسان شمالی خبر داد و اظهار کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب رضا ارزانی، دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به‌عنوان مهمان ویژه این همایش در بجنورد حضور پیدا می‌کنند و به سخنران در مراسم اختتامیه می‌پردازند.

وی همچنین با تشریح اقدامات انجام‌شده جهت برگزاری همایش اقتصادی مقاومتی در سیره امام سجاد را از آبان ماه 95 عنوان کرد و افزود: با فراخوان انجام‌شده پژوهشگران و محققان 24 استان با ارسال مقالات و تولیدات خود به دبیرخانه این همایش مشارکت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اهمیت این همایش را در طرح موضوع سبک زندگی در سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی دانست و ادامه داد: همواره تأکیدات شورای فرهنگ عمومی استان بر این است که موضوع سبک زندگی بایستی در خراسان شمالی از زوایای مختلف پیگیری شود و این همایش ملی نیز در راستای همین تصمیمات بوده است.

وی همچنین با اعلام خبر برگزاری همایش سبک زندگی همزمان با سالروز سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی گفت: توجه به‌کار در عرصه مبانی سبک زندگی به‌عنوان هسته اصلی این موضوع بسیار اهمیت دارد و نباید باکارهایی بدون تحقیق و اقدام مبنایی، عمل سهل‌انگارانه‌ای را در حوزه سبک زندگی انجام دهیم که مهم‌ترین منبع برای غنی‌سازی اساس طرح سبک زندگی اسلامی، قرآن و سیره ائمه است.

دبیر اجرایی همایش اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد با اشاره به اهمیت استفاده از هنر برای بیان مطالب دینی به‌خصوص در حوزه سبک زندگی گفت: دستمایه‌های هنری در این موضوعات می‌تواند رونق و گسترش خوبی را در مسائل دینی ایجاد کند که ایجاد بخش اینفوگرافی در این همایش قدمی مهم در حوزه هنر بوده است.

وی در پایان از تمامی علاقه‌مندان دعوت کرد با حضور در کارگاه‌های بررسی مقالات و مراسم اختتامیه از مطالب ارائه‌شده در این همابش استفاده کنند.

گفتنی است همایش ملی اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد از شاخه‌های کنگره بین‌المللی امام سجاد در هرمزگان است که فردا در محل سالن گلشن با ارائه آثار هنری دریافتی به دبیرخانه و اعلام منتخبین به‌پایان می‌رسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار